امروز در مراسمی هفتمین سایت تجاری ۵G ایرانسل در دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی شد.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در مراسم راه‌اندازی هفتمین سایت تجاری ۵G ایرانسل واقع در دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: خوشبختانه ایرانسل در مشهد شبکه ۴G پایداری دارد و باتوجه به اینکه مشهد بعد از تهران جزو اولویت‌های ما قرار دارد، نگاه ما در ایرانسل برای توسعه شبکه در خراسان رضوی و مشهد ویژه است.

او افزود: در کنار توسعه سایت‌های جدید نسل چهار در مشهد، ما اولین سایت نسل پنج اینترنت را در دانشگاه فردوسی این شهر افتتاح کردیم که برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ادامه داد: مشترکینی که در فضای چند کیلومتری این دانشگاه قرار دارند برای استفاده از این اینترنت باید مودم‌های ۵G یا گوشی‌های نسل پنج داشته باشند.

عباسی بیان کرد: باتوجه به رسوخ این فناوری در کشورها، از سال آینده ما شاهد توسعه بیشتر اینترنت نسل پنج در کشور خواهیم بود.

او تصریح کرد: سه ویژگی اصلی اینترنت نسل پنج ایرانسل، سرعت بسیار بالا، فراهم کردن حجم ارتباطات سریع و تاخیر کمتر است که باعث پایداری ارتباط می‌شود؛ اینترنت ۶G  نیز در ایران با همکاری دانشگاه‌ها در مرحله تحقیقات قرار دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تاکید کرد: تقریبا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را بر روی زیرساخت اولیه ۵G در طول یک سال گذشته صرف کرده ایم، بر این اساس ، این چند سایتی که راه اندازی شده که هفتمین آن در مشهد امروز افتتاح شد، شکل گرفته است و گسترش آن در نقاط و شهر‌های دیگر نیازمند سرمایه گذاری‌های بیشتری است.

عباسی اظهار کرد: در طول یکسال گذشته بیش از ۹۵ سایت جدید در مشهد راه اندازی کرده ایم و تعدادی از سایت‌ها را ارتقا داده ایم، بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه در مشهد صورت گرفته است.

او افزود: در کشور بیشترین ترافیک در تهران است و بعد از آن مشهد جزو پرترافیک‌های کشور است که لازمه آن این است که مشهد شبکه خوب و پایداری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل  ادامه داد: ما توانستیم به رکورد جدیدی در نصب سایت‌های کشور دست پیدا کنیم.

ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور که از ابتدای مرداد ماه توسعه ۵G در ایران را آعاز کرده است بعد از تهران، شیراز و کیش حالا هفتمین سایت تجاری ۵G را در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح کرد.

این نسل از اینترنت همراه، همگام با بزرگترین اپراتور‌های دنیا توسط شرکت ایرانسل ارائه می‌شود و مشترکان ایرانسل که گوشی ساپورت ۵G دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
قیمتاش چطوریه؟ گرون ندین ما تو همین نرخ فورجی موندیم