مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی تشدید شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای ارتقاء کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی به مصرف کننده و حفظ سلامت عمومی مردم اجرای طرح تشدید نظارت ویژه نوروز از ۲۵ اسفندماه  در استان زنجان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: در مدت اجرای این طرح روزانه ۱۶ اکیپ ثابت و سیار در هشت شهرستان استان زنجان فعال خواهند بود.

حاج کاظمی  ادامه داد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

او رعایت نکردن موازین بهداشتی در نگهداری، عرضه فرآورده‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از جمله موارد غیر بهداشتی برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می‌کنند که این نیز تخلف بهداشتی است.


حاج کاظمی ادامه داد: قطعه بندی‌هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.