واکسیناسیون بیش از یک میلیون دام علیه بیماری آبله و شاربن

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: یک میلیون و ۶۴۸ هزار رأس دام در طرح واکسیناسیون رایگان علیه بیماری آبله و شاربن واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تأکید بر اینکه همه ساله طبق برنامۀ پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌پذیرد، گفت: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۵۸ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان افزود: نام دیگر این بیماری سیاه زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

حاج کاظمی از واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری ویروسی حادی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری های  لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان زنجان داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.