هیات ناشنوایان کرمانشاه پس از یک سال تعطیلی، در ایام نوروز میزبان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنویان ایران می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، توران قره ویسی سرپرست هیات ناشنوایان استان کرمانشاه گفت : اردوی تیم ملی ناشنوایان کرمانشاه در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان طی روز‌های ششم تا پانزدهم فروردین به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

او گفت : در دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان ایران ۴۰ کشتی گیر از سراسر ایران حضور دارند و به مدت ۱۰ روز زیر نظر سرمربی و مربیان تیم‌های ملی به انجام تمرینات تخصصی و آمادگی جسمانی می‌پردازند.

سرپرست هیات ناشنوایان استان افزود: این اردو به منظور آمادگی فرنگی کاران تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ترکیه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در سالن کشتی مجموعه ورزشی جانبازان کرمانشاه برگزار می‌شود.

او افزود: در این دور از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، سه کشتی گیر از استان کرمانشاه نیز حضور دارند که همراه دیگر ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی آماده می‌شوند.

قره ویسی به جایگاه خوب کشتی ناشنوایان کرمانشاه در ایران، گفت: هرچند در حال حاضر تنها سه کشتی گیر از کرمانشاه در اردوی تیم ملی فرنگی حضور دارند، اما این ظرفیت را داریم که چند ملی پوش دیگر هم داشته باشیم که متاسفانه به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: البته کشتی آزاد ناشنوایان کرمانشاه در ایران حرف اول را می‌زند، بگونه‌ای که اخیرا از این استان پنج کشتی گیر به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند.

سرپرست هیات ناشنوایان کرمانشاه گفت: هیات ناشنوایان کرمانشاه از حدود یکسال پیش به دلیل شیوع بیماری کرونا و برخی مسائل دیگر تعطیل بود و خوشبختانه برپایی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان شروع دوباره فعالیت‌های این هیات پس از یک تعطیلی بلند مدت است .

روند خوب کشتی کرمانشاه در سال های اخیر

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه کشتی کرمانشاه طی سال‌های اخیر روند روبه رشدی را طی کرده، گفت : در این سال‌ها میزبانی مسابقات مهمی را همچون جام جهانی و چند دوره جام تختی داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر بود.

او یکی از مهمترین اهداف گرفتن این میزبانی را رشد کشتی کرمانشاه خواند و گفت : بعد از برگزاری این مسابقات بود که سه کشتی گیر از کرمانشاه به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند و در مسابقات جهانی این رشته حضور داشتند.

رحیمی به رویکرد چندسال اخیرا اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر گرفتن میزبانی‌های مختلف هم اشاره کرد و افزود: طی این سال‌ها تلاش کردیم تا بتوانیم علاوه بر کشتی میزبانی رشته‌های مختلف را بگیریم، چراکه برای گرفتن هر میزبانی اهداف مختلفی را دنبال می‌کردیم.

او ادامه داد: یکی از پیامد‌های مثبت گرفتن این میزبانی‌ها برای استان، رشد رشته‌ای بود که میزبانی آن را داشتیم و از طرف دیگر امنیت استان را به نمایش می‌گذاشت.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه افزود: علاوه براین، با گرفتن این میزبانی‌ها می‌خواهیم به گردشگری استان کمک کنیم و بتوانیم استانمان را به دیگر نقاط دنیا معرفی کنیم، کما اینکه در مسابقات جام جهانی کشتی این اتفاق افتاد و تا همین اخیر هم به واسطه برگزاری این مسابقات نام کرمانشاه هنوز توسط کشتی گیران خارجی که در این مسابقات حضور داشتند، مطرح می‌شود.

او با بیان اینکه میزبانی مسابقات مختلف به اقتصاد استان هم کمک می‌کند، افزود: زمانی که مسابقات جام جهانی کشتی را برگزار کردیم، ظرفیت تمام هتل‌های کرمانشاه پر شده بود و کشتی بحث روز مردم استان بود.

رحیمی با رد ادعا‌هایی که اخیرا از سوی برخی از منتقدین هیات کشتی مبنی بر ضعیف شدن کشتی کرمانشاه مطرح می‌شود، ادامه داد: قبول ندارم که کشتی کرمانشاه افت پیدا کرده، بلکه با میزبانی‌هایی که در این سال‌ها داشتیم، روند روبه رشدی داشته است.

او گفت: البته می‌دانیم که هیات کشتی کرمانشاه در کنار همه نقاط قوت خود، نقاط ضعفی هم دارد که امیدواریم رئیس هیات استان با برنامه ریزی مدون بتواند این نقاط ضعف را هم به خوبی پوشش دهد .

بانوان فوتبالیست کرمانشاهی در لیگ برتر تیم استان‌های دیگر در حال فعالیت هستند

نائب رئیس بانوان هیأت فوتبال استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بدلیل نداشتن حمایت مالی و نبود اسپانسر همچنان بانوان فوتبالیست کرمانشاهی در لیگ برتر تیم استان‌های دیگر در حال فعالیت هستند و خود تیم لیگ برتری نداریم.

سمیه علی گفت: مسابقات فوتبال لیگ باشگاه‌های بانوان استان یادواره سردار سلیمانی با حضور ۹ تیم (پنج تیم از شهرستان‌ها و چهار تیم از کرمانشاه) به مدت سه روز در قالب جدول دوره‌ای در مجموعه ورزشی کوثر به رقابت پرداختند.

او در خصوص فوتبال و فوتسال بانوان استان، افزود: استعداد‌های فراوانی در استان کرمانشاه وجود دارد، در رشته فوتبال چندین بازیکن ملی پوش داریم ورزشکاران کرمانشاهی در لیگ برتر تیم استان‌های دیگر در حال فعالیت هستند که متاسفانه بدلیل نداشتن حمایت مالی و نبود اسپانسر نمی‌توانند در استان خودمان به ورزش ادامه دهند، چون تیم لیگ برتری نداریم.

نائب رئیس بانوان هیأت فوتبال استان کرمانشاه افزود: استقبال بانوان از فوتبال و فوتسال بیشتر از قبل شده بطوری که اولین باری است که در لیگ باشگاه‌ها تیم‌هایی با این تعداد شرکت می‌کنند، امیدواریم در سال ۱۴۰۰ تیم‌های برون استانی نیز داشته باشیم.

ناظر داوری این مسابقات ادامه داد: با توجه به تعداد کمی از مسابقات که در استان برگزار شده شاهد رشد چندانی در زمینه داوری نبودیم.

پریسا مرادی گفت: برنامه‌هایی داریم تا کلاس‌های جدیدی را جهت ارتقای داوری استان و آشنایی ورزشکاران با قوانین جدید برگزار کنیم تا شاهد پیشرفت داوری استان باشیم.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر درخشش داوری را در سطح بین‌المللی ایران نظیر خانم یاری که از استان کرمانشاه بودند را شاهد بودیم.

مرادی با اشاره به ظرفیت استان در داوری، گفت: امیدواریم با همت مسئولین مربوطه، رییس هیأت فوتبال و نائب رئیس بتوانیم از ظرفیت موجود استان استفاده کنیم چراکه در منطقه غربی با توجه به روحیاتی که مردم این خطه دارند توانایی ساخت و رشد داوری قوی وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.