رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یکی ازعوامل افزایش آمار بستری در بیمارستان ها دیر مراجعه کردن افراد بدحال مبتلا به ویروس کرونا است.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  در گفت وگو باخبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:ما واکسن کوبایی را تاکنون دریافت نکرده ایم و این اطمینان را به مردم میدهم که اگر واکسنی توسط سازمان غذا و دارو کشور تایید شود کاملا مورد اعتماد است.

او ادامه داد:کشور ایران از تولید کنندگان واکسن کرونا است و واکسن های زیادی تاکنون تولید شده اند.

این مقام مسئول افزود:فاز تحقیقاتی تولید یک واکسن بسیار طولانی است اما باتوجه به اینکه همه کشورها در شرایط اضطراری قرار دارند سازمان جهانی بهداشت مجوز اضطراری جهت تزریق واکسن را داده است.

 سلمان زاده درخصوص مراجعه نکردن به موقع افراد مبتلا به ویروس کرونا تصریح کرد:متاسفانه افراد مبتلا به ویروس کووید۱۹ خیلی دیر  به بیمارستان مراجعه می کنند و این موضوع باعث افزایش بستری در بخش های ویژه بیمارستان ها می شود.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در مرز شلمچه

او عنوان کرد:هیچ ترددی از مرز شلمچه صورت نمی گیرد و امیدواریم کماکان مرز بسته بماند که بتوانیم بیماری را در منطقه کنترل کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: برخی از آزمایشات اتباع عراقی جعلی بوده است و توانستیم این موضوع را ثابت کنیم و  با کمک هلال احمر در حال راه اندازی آزمایشگاه در مرز شلمچه هستیم که با این اقدام بتوانیم از مسافران تست پی سی آر  بگیریم    هم چنین یک روش جدید  در راه است که به مدت ۶۰تا۷۰دقیقه جواب تست آماده می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.