نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: در حال حاضر بیشترین انجام تست کرونای کشور با شیوه‌های متفاوت در این استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نشست اعضای ستاد کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان با علیرضا افشار؛ نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان با حضور سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، معاونین و مدیران مربوطه در محل دفتر ریاست این دانشکده در حال برگزاری است.

هدف از حضور علیرضا افشار در این نشست ابلاغ پیام تقدیر و تشکر وزیر محترم بهداشت به کارکنان مجموعه بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان و بررسی وضعیت بیماری کرونا در منطقه از لحاظ میزان شیوع آن و دریافت گزارش اقدامات انجام شده از سوی اعضای این ستاد است.

در ابتدای این نشست نیز از سه دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان که از سوی وزارت بهداشت در سطح ملی بعنوان دانشجوی فداکار شناخته شدند با حضور نماینده وزیر محترم بهداشت قدردانی شد.

جاسم صالحی در سطح ملی، مهدی مغینمیان و الهام مطوری در سطح منطقه ای سه تن از دانشجویان رشته پرستاری در دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند که به دلیل حضور ایثارگرانه در بیمارستانهای تابعه و کمک به درمان بیماران کرونایی در امسال از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان دانشجوی فداکار شناخته شدند.

علیرضا افشار نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان در این نشست گفت: کادر بهداشت و درمان در خوزستان در یک سال و یک ماه گذشته دوره‌های سختی را طی کرده و هم اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی به بیماران در سومین فاز و اپیدمی بیماری کووید ۱۹در این استان هستند.

او ادامه داد:  شرایط اقلیمی خوزستان نسبت به سایر استان‌ها مدت زمان اپیدمی را طولانی‌تر می‌کند و بحث مرزها، وسعت استان و گستردگی آن در این موضوع دخیل هستند.

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان خاطرنشان کرد: کادر درمان با تمام توان زحمت کشیدند و تلاش کردند، خستگی و فرسودگی بر آنها مستولی شده است ولی در هر بازدیدی که داشتیم همکاران ما هیچگونه گلایه‌ای نسبت به خستگی و مشکلات مالی نداشتند.

او با اشاره به اینکه میطلبد دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت توجه و اهتمام بیشتری نسبت به کادر درمان داشته باشند اضافه کرد: خوشبختانه روند ابتلا در استان خوزستان سیر نزولی پیدا کرده است و این موضوع به ویژه در جنوب غرب این استان دیده می‌شود، همزمان برخی شهرها از رنگ قرمز به سمت نارنجی رفتند و در مقابل برخی شهرهای دیگر نیز قرمز شده‌اند ولی در مجموع وضعیت ابتلای شهروندان خوزستانی به کرونا نزولی شده است.

این فعال حوزه سلامت تصریح کرد:  ویروس جدید در خوزستان قدرت سرایت و کشندگی بیشتری دارد و همه باید مراقب این موضوع باشیم، دستورالعمل‌ها را به شدت رعایت کنیم و با تأخیر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکنیم.

او در همین خصوص عنوان کرد: این جهش جدید برخلاف دوره‌های قبلی، بیمار را به سرعت از وضعیت خفیف بیماری به شدید تبدیل می‌کند و مراجعه سریع به مراکز بهداشتی درمانی باعث می‌شود تا خدمات درمانی به سرعت ارائه شده و بیمار وارد فاز شدید آن نشود.

افشار ادامه داد: مهمترین بحث هم اکنون در استان خوزستان رهگیری بیماران و بیماریابی فعال مبتنی بر انجام تست است. بالاترین انجام تست در حال حاضر در کشور در استان خوزستان انجام می‌شود و از دیروز روش آنتی ژنی که بررسی و تحقیقات کامل آن در دانشگاه‌های ایران و بقیه‌الله صورت گرفته را نیز پیاده کردیم.

او بیان کرد: هر واکسنی که وارد کشور می‌شود باید تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد و کمیته علمی کشورمان جدا از تاییدیه سازمان جهانی بهداشت خود نیز برای استفاده عمومی واکسن مجوز صادر می‌کنند و مطمئن باشید واکسنی اجازه تزریق عمومی را پیدا خواهد کرد که تمام مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.