معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شکایات کارگری در سیستان و بلوچستان ۹ درصد کاهش یافت

آذرنگ گفت: سه هزار و ۵۸ دادخواست از ابتدای امسال تا پایان بهمن در مراجع حل اختلاف کار استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش یافته است.

امید آذرنگ معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: در۱۱ ماهه  امسال سه هزار و ۵۸ دادخواست به هیات حل اختلاف وارد که منجر به صدور ۲ هزار و ۱۲۷ رای شده است.

او  بیان کرد: افزایش نظارت‌ها در سایه تعامل کارفرمایان، کارگران و همچنین استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین سیستان و بلوچستان باعث شد تا با وجود شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه کم‌ترین مشکل در خصوص مطالبات کارگری در استان وجود داشته باشد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال از تعداد آرای صادر شده در مراجع حل اختلاف کار استان ۸۰۸ رای سازشی بوده که به نسبت پیش‌بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مراحل ثبت شکایات و رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع روابط کار دنبال می شود.

آذرنگ افزود: صیانت از نیروی کار نیز فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران خلاصه نمی‌شود بلکه گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار برای نیروی کار بسیار حائز اهمیت و از اولویت مهم آنان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار