معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به روند توسعه این استان و حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پروژه‌های مختلف نیازمند نیروهای متخصص و با مهارت در منطقه هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهارداشت: با توجه به شرایط کشور، هم‌اینک در شرایط بحرانی از نظر مهارت و تخصص برای نیروهای انسانی قرار داریم.

او با بیان اینکه روند جمعیت جوان که در سن کار قرار دارند در کشور غالب بوده افزود: سیستان و بلوچستان در میان سایر استان‌های کشور جوان‌ترین جمعیت را دارد و حدود نیمی از جمعیت جوان ما در این استان زیر ۳۵ سال و ۳۸ درصد زیر ۱۸ سال سن دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جوانی جمعیت استان یک ویژگی بسیار منحصر به فرد و کم‌نظیر بوده گفت: ضرورت برنامه‌ریزی و مهارت‌آموزی برای اشتغال این افراد بیش از پیش وجود دارد.

او  با تاکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی و آموزش نیروی انسانی برای سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است تصریح کرد: باوجود اینکه پروژه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در استان شروع شده اما آمادگی لازم برای مشغول شدن نیروهای انسانی بومی در این پروژه‌ها را نداریم.

زنگنه با اشاره به اینکه سهم نیروی انسانی سیستان و بلوچستان در پروژه‌هایی که در سطح این استان شکل‌گرفته بیشتر نیروهای کارگری و نگهبانی بوده گفت: به عنوان مثال در حوزه گازرسانی این استان و گازکشی در سطح شهرها و داخل منازل تخصص‌های خاصی نیاز بود که با یک وقفه این نیروهای متخصص تامین شد.

او  با اشاره به روند توسعه‌ سیستان و بلوچستان و بعضی از پروژه‌ها و ظرفیت‌هایی که هنوز در استان به آنان پرداخته نشده گفت: در حوزه تجارت و صادرات با توجه به اینکه ۲۰ درصد مرزهای کشور را داریم و یک استان مرزی هستیم این حوزه باید به اقتصاد ملی کمک و فراتر از مسائل منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: حوزه صادرات در استان صرفا محدود شده به تجاری که به صورت محلی فعالیت می‌کنند و در این زمینه آموزش و مهارت لازم را ندیده‌اند.

او گفت: به مسوولان پروژه‌هایی که در سیستان و بلوچستان شروع شده تاکید کردیم نیروهای متخصصی که از استان‌های دیگر می‌آیند حتما در کنارشان چند نیروی بومی قرار گرفته که کار را یاد بگیرند تا بتوانیم در آینده کادرسازی و نیروسازی در داخل استان داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار