تیم فوتبال استقلال یکی از ۲ تیم محبوب پایتخت، در سال ۹۹ روز‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم فوتبال استقلال در سال گذشته روز‌های خوبی را تجربه نکرد و حالا با بازگشت دوباره فرهاد مجیدی شرایط آبی پوشان تغییر کرده و انتظار‌ها از تیم هفت محبوب (فرهاد مجیدی)، به مراتب بالاتر از قبل شده است.

فصل گذشته برای استقلال با حواشی و فراز و نشیب زیادی همراه بود. پس از پشت سر گذاشتن روز‌های پرحاشیه و پر استرس برای تیم و طرفداران استقلال، محمود فکری بازیکن سابق این تیم با روی کار آمدنش در نیمکت استقلال، آرامش نسبی را به اردوی آبی‌ها بازگرداند و این تیم با سرمربی جدید کار خود را از ابتدای فصل شروع کرد.

تمدید قرارداد آبی پوشان گامی مثبت در فصل جاری

یکی از نکاتی که در سالیان اخیر استقلالی‌ها با آن غریب بودند و ضعف زیادی در آن احساس می‌شد، حفظ شاکله‌ی اصلی و بنیادین تیم بود که در نهایت مدیران وقت استقلال توانستند تمدید قرارداد بسیاری از بازیکنان را البته با ارقام نجومی در دستور کار قرار دهند.

به هر حال اکثر نفرات استقلال قراردادشان را تمدید و در این تیم ماندگار شدند و علاوه بر آن با خرید‌های فصل نقل و انتقالات، نیمکت این تیم نیز قوی‌تر از سابق شد.

با پیوستن رشید مظاهری به تیم استقلال وضعیت سید حسین حسینی هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت تا جایی که هر ۲ دروازه بان تجربه نیمکت نشینی را در این فصل دارند.

در نقل و انتقالات آبی پوشان چه گذشت؟

استقلالی‌ها در ابتدای فصل برای خط دفاعی خود سه بازیکن جدید جذب کردند.

با پیوستن محمدحسین مرادمند، جدایی روزبه چشمی و پیوستنش به السیلیسیه چندان خاطر هواداران استقلال را مکدر نکرد و در پست دفاع راست هم سید احمد موسوی از گل گهر جذب استقلال شد تا مصدومیت‌های گاه و بیگاه وریا باعث دردسر برای استقلال نشود.

متین کریم زاده نیز در این میان به استقلال پیوست و شاهین طاهر خانی و میلاد زکی پور از جمع استقلالی‌ها جدا شدند.

عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر نیز در تیم استقلال ماندند تا محمود فکری هیچ دغدغه‌ای برای انتخاب بازیکن در خط دفاعی نداشته باشد.

بزرگترین دغدغه آبی‌ها برای فصل جدید حفظ علی کریمی در این باشگاه بود که البته میسر نشد و کریمی استقلال را ترک کرد.

با جدایی علی دشتی از جمع هافبک‌های آبی پوش، مسئولان استقلال اقدام به جذب مهدی مهدی پور هافبک تدافعی فصل گذشته ذوب آهن کردند. با حضور مسعود ریگی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، مهدی مهدی پور، داریوش شجاعیان، محمد بلبلی و آرش رضاوند خط هافبک تیم استقلال بهتر از قبل شکل گرفت.

با جذب بابک مرادی، تیم فوتبال استقلال در خط حمله مهدی قایدی، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری را حفظ کرد تا این تیم از ابتدای فصل مشکل گلزنی نداشته باشد.

۱۶ هفته و بن بست قرارداد با فکری

تیم فوتبال استقلال فصل را با محمود فکری شروع کرد و تا هفته شانزدهم به عنوان سرمربی در خدمت این تیم بود تا در نهایت مدیران باشگاه تصمیم به قطع همکاری با این مربی گرفتند. فکری در کارنامه خود در استقلال ۷برد،۶ تساوی و ۳ باخت ثبت کرد.

مسئولان باشگاه استقلال با برکناری محمود فکری، فرهاد مجیدی را به خدمت گرفتند و سرمربی جدید آبی پوشان توانست در بازی برابر فولاد در هفته هفدهم تیم را به پیروزی برساند و در دیدار جام حذفی مقابل پیکان این تیم برنده میدان شود.

چشم انداز کوتاه مدت استقلال در آینده‌ای نزدیک

استقلالی‌ها اکنون در حالی برای تقویت نیم فصل دوم، بازیکنانی همچون آرمان رمضانی، حسین بیات، سعید مهری و عرفان گل محمدی را جذب کرده ‌اند که پنجره نقل و انتقالات این باشگاه به دلیل شکایت بودورف مدافع اسبق آبی‌ها بابت ۱۴۰ هزار یورو بسته است.

آبی‌ها در آخرین روز‌های سال ۹۹ درصدد جذب امین قاسمی نژاد از تیم پدیده بودند و آن‌ها خواهان حضور رضا میرزایی نیز در تیمشان هستند تا سبد نقل و انتقالات استقلال کامل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار