نخستین وقف فناورانه حوزه آب کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

امروز با بهره برداری از نخستین موقوفه جمعی علم و فناوری در حوزه آب، مشکل آب شرب روستای مهرآباد شرشر مشهد مقدس رفع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر زارع مسئول انجمن یاوران وقف علم و فناوری گفت: برای این که مفهوم علم و فناوری برای مردم عینی شود امروز دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر آب شرب در شبانه روز در روستای مهرآباد شرشر نصب و راه اندازی شد.

 

او با اشاره به وقفنامه این دستگاه افزود: در شرایط ضمن عقد این وقف نامه آمده است در صورت مستعمل شدن و یا عدم استفاده از دستگاه، متولی مجاز است دستگاه را به فروش برساند و یا دستگاه مورد نیاز دیگری جایگزین آن کند تا نیت وقف متناسب با شرایط روز منطقه قابلیت استفاده داشته باشد. همچنین متولی مجاز است تا در قبال عرضه آب، مبلغی را از بهره‌مندان دریافت کند تا صرف هزینه‌های جاری و همچنین استهلاک دستگاه شود.

 

مسئول انجمن یاوران وقف علم و فناوری ادامه داد: با توجه به غیر قابل شرب بودن آب لوله کشی روستا، تصمیم بر این شد که یک دستگاه آب شیرین کن در محل روستا نصب گردد.

زارع بیان کرد:  ارزش این دستگاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد که هزینه آن در قالب وقف جمعی علم و فناوری از محل کمک خیرین و واقفین خریداری شده و در محل مسجد روستا برای استفاده عموم نصب شد.

او تصریح کرد: این انجمن با شعار " وقف علم و فناوری در خدمت رفاه، امنیت و سلامت کشور " سعی دارد تا گوشه‌ای از مشکلات مردم را برطرف کند.

 


انتهای پیام//م.ج



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.