مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز آغاز شده است..

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان مراکز عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دام و طیور به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ برای صیانت از حقوق شهروندان اجرا می‌شود.

او نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام، صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای و انجام آزمایشات فرآورده‌های خام دامی را از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و افزود: همچنین از فعالیت خودرو‌هایی که مبادرت به عرضه فرآورده‌های خام در جاده‌ها و معابر عمومی می‌کنند نیز جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: در این مدت هر روز ۶۰ نفر در قالب ۳۰ تیم بازرسی، وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان را بر عهده دارند و همین تعداد نیرو نیز بصورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند.

اوتاکید کرد: در این طرح تمامی مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی از جمله کشتارگاه‌ها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، قصابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز فروش و عرضه گوشت مرغ و ماهی به صورت سرزده تحت بازرسی قرار خواهند گرفت.

ورمقانی اضافه کرد: شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه پاسخگویی رایگان دامپزشکی) آماده دریافت شکایات، نظرات و پیشنهادات شهروندان در خصوص عرضه فرآورده‌های خام دامی همچون سنوات قبل است و مردم می‌توانند شکایات خود را به این سامانه ارائه دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی دقت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.