استاندار کردستان گفت: ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای شب عید در ۷۸ غرفه در سطح استان کردستان توزیع خواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکه خوشبختانه ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول حاصل از فروش سوخت به زودی به حساب خانوار‌های مرزنشین واریز می‌شود گفت: طبق محاسبات سهم هر خانوار مرزنشین از سود فروش سوخت یک میلیون و ۹۴۵ هزار تومان است.

او در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در استان کمبود کالا‌های اساسی وجود ندارد، افزود: برای تامین میوه شب عید و تنظیم بازار در این بخش ۹۵۰ تن سیب و پرتقال تامین و در ۷٨ غرفە در سطح استان توزیع می‌گردد.

مرادنیا میوه تنظیم بازار شب عید را شامل ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب است، گفت: پرتقال از قرار هر کیلو ۱۱ هزارو ۵۰۰ و سیب زدر و سرخ به ترتیب نه و هفت هزار تومان تعین شده است.

استاندار کردستان همچنین در خصوص قیمت مرغ نیز گفت: کردستان از استان‌هایی بود که نسبت به دیگر استان‌ها کمترین نوسان را در قیمت مرغ داشت و این امر با دید حمایت از مصرف کننده و تولید کننده امکان پذیر شد.

او در ادامه به فعالیت بازارچه‌های مرزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: از بازارچه‌های مرزی امکان واردات کالا‌های اساسی امکان پذیر شده، بنابراین از تجار و بازرگانان درخواست دارم جهت فعال شدن این بازارچه‌ها و افزایش درآمد مرزنشینان و کاهش کولبری جدی‌تر در صحنه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.