وزارت خارجه روسیه: مذاکرات لاوروف و حزب الله، شامل بررسی اوضاع لبنان و سوریه بود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات میان لاوروف و هیئت حزب الله، در خصوص اوضاع لبنان، سوریه و خاورمیانه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و هیئت حزب الله شامل اوضاع لبنان، سوریه و خاورمیانه می‌شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف در این مذاکرات بر شیوه ثابت مسکو در حمایت از حاکمیت لبنان، یکپارچگی و تمامیت ارضی تأکید کرد. لاوروف همچنین بر ضرورت بررسی مسائل فوری از طریق گفتگو به شکلی که همگان را شامل شده و شامل مداخلات خارجی نشود، تأکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد در این مذاکرات بر وظیفه ایجاد کابینه‌ای جدید در لبنان به ریاست سعد الحریری در نزدیک‌ترین زمان ممکن تأکید شد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: مسکو بر پایبندی سوری‌ها در تعیین سرنوشت خود به شکلی مستقل طبق قطعنامه ۲۲۵۴ تأکید کرده است.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند هیئت حزب الله که ریاست آن را محمد رعد از اعضای فراکسیون پارلمانی این حزب بر عهده دارد با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر اعلام این رسانه ها، میخائیل بوگدانوف معاون لاوروف و شماری از مسئولان وزارت خارجه روسیه در این دیدار حضور داشتند. این دیدار ۴۰ دقیقه به طول انجامید و محمد رعد پس از این دیدار آن را دوستانه و شفاف دانست و تاکید کرد طی آن تحولات اوضاع لبنان و منطقه و چگونگی تثبیت و افزایش دستاورد‌های مقابله با تروریسم در سوریه و لبنان بررسی شد.

همچنین رئیس هیئت اعزامی حزب الله لبنان به روسیه در مصاحبه با شبکه المیادین گفته بود: از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای دعوت از ما با هدف گفتگو درباره اوضاع منطقه تشکر کردیم. ما بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان بر اساس اراده ملت این کشور تاکید کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار