جنبش حزب الله لبنان تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای درج جنبش انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب الله لبنان تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای درج نام جنبش انصارالله یمن را به عنوان سازمان تروریستی محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی حزب الله لبنان منتشر شده، آمده است: اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تصمیم خود در خصوص درج جنبش انصارالله به عنوان سازمانی تروریستی، علاوه بر فرمانده عزیز سید عبدالملک الحوثی و برادران مبارز وی، گامی تروریستی بوده است که به منظور هدف قرار دادن رحسات ملت یمن صورت گرفته است.

حزب الله لبنان در ادامه اعلام کرد: هدف از این اقدامات آمریکا، مجازات هر کسی است که با سلطه و استبداد آمریکا مخالف است و اشغالگری صهیونیست‌ها علیه فلسطین و ورود به جنبش شوم عادی‌سازی روابط با را قبول نمی‌کند.

حزب الله همچنین گفت: ما به شدت این اقدام خصمانه و ظالمانه را محکوم کرده و همبستگی خود را با جنبش انصارالله یمن اعلام می‌داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش انصارالله یمن در چند سال گذشته پرچم دفاع از ملت مظلوم یمن را در دست داشته و این اقدام، تنها ثبات و پایبندی این جنبش به حق مشروع و مقدس در دفاع از مردم یمن را مضاعف می‌کند.

اعلام وزیر خارجه آمریکا با وجود آن منتشر می‌شود که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی قریب به شش سال است که زیرساخت‌های یمن را زیر حملات موشکی و بمباران جنگنده‌های خود قرار داده و با محاصره همه جانبه یمن، گرسنگی و کمبود منابع درمانی را به مردم یمن تحمیل کرده است، همچنانکه این ائتلاف عربی- سعودی به کشتار زنان و کودکان در این کشور فقیر ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار