معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آزمایشات انجام شده پنجمین مورد مثبت به ویروس جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد.

سید مهدی طباطبایی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  پنجمین مورد مثبت به ویروس جهش یافته انگلیسی  هم‌اینک تحت نظر و قرنطینه قرار دارد و اقدامات لازم در خصوص شناسایی افراد در معرض تماس با این فرد در حال انجام است.

او با اشاره به قابلیت سرایت بالا و سرعت بدحال شدن بیمار گفت: اطلاعاتی که از مراکز بستری کننده این بیماران گرفته ایم حاکی از این است که احتمال دارد تا بیماران در کمترین زمان ممکن و حتی کمتر از ۴۸ ساعت از شروع علائم به مراحل انتهایی بیماری برسند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همکاران ما در این دانشگاه انجام فعالیت هایی مثل استمرار طرح خانه و محله محور پیشگیری و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، توسعه فعالیت مراکز غربالگری سرپایی حضوری، اینترنتی و تلفنی، تشدید فعالیت های نظارتی و آموزشی، پیش بینی و تمهید نیروی انسانی، تخت بستری، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها، شروع مرحله نخست واکسیناسیون و فراهم کردن تمهیدات لازم برای آغاز واکسیناسیون عمومی در ماه های آینده را در اولویت کاری خود قرار داده اند.

او  افزود: از آنجایی که گسترش و چرخش ویروس ارتباط مستقیمی با رفتار ما دارد و موج سوم کرونا در استان با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی دور از انتظار نیست از مردم تقاضا داریم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آستانه سال نو بیشتر کوشا باشند تا از بروز موج سوم جلوگیری کنیم و دچار فاجعه نشویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار