رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شیب موارد ابتلای هفتگی کرونا در استان رو به افزایش است و شاهد افزایش بالای ۸۰ درصدی بیماران بستری هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: میزان بستری بیماران مشکوک به کرونا در استان  روند افزایشی داشته و در حالی که پیش از این موارد بستری حدود ۶۰ نفر بوده و اکنون ۱۰۰ نفر شده است.

او با هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته، افزود: شیب موارد ابتلا و بستری هفتگی رو به افزایش است به طور مثال در شهرستان بوشهر در هفته گذشته موارد ابتلا دو برابر شده است. همچنین شاهد افزایش بالای ۸۰ درصدی بیماران بستری در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره موارد فوت در هفته گذشته عنوان کرد: در استان بوشهر تعداد موارد فوت تقریبا یک روند ثابت و شیب ملایمی دارد که این شیب در تمام شهرستان‌ها مشخص است.


بیشتر بخوانید


کشمیری با اشاره به عملکرد طرح شهید سلیمانی تا ۲۳ اسفند در استان بوشهر هم گفت: شناسایی سریع تیم‌های رهگیری باعث شد فرد بیماری که از ماهشهر به استان بوشهر سفر کرده بود در ساعات اول شناسایی شود تا موارد ابتلای جدیدی را ایجاد نکند و سرعت انتشار بیماری در استان را کاهش داد.

او با اشاره به در پیش رو بودن تعطیلات نوروزی بیان کرد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر در این فصل و همجواری با استان‌هایی که دارای شهر‌های قرمز و نارنجی هستند باید از تلاش‌هایی که در راه مبارزه با این بیماری کرده‌ایم مراقبت و دفاع کنیم.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: بزرگ‌ترین دستاورد ما در طرح شهید سلیمانی تعداد کم مرگ و میر و پیشگیری بوده است که این شرایط را مدیون تلاش و حمایت‌های اداره‌ها، مسئولین، اصناف و قشرهای مختلف مردم هستیم و باید در تعطیلات نوروز این دستاورد را حفظ کنیم.

کشمیری همچنین تاکید کرد: درمان گوشه کوچکی از فعالیت در حوزه سلامت است و  ما باید بیشتر بر پیشگیری و بهداشت تمرکز کنیم.

او گفت:زیرساخت‌های بهداشتی در استان بوشهر گسترش ۱۰۰ درصدی دارد و هیچ روستای بالای ۵۰۰ نفر در استان وجود ندارد که خانه بهداشت، بهورز و پرونده‌های الکترونیکی نداشته باشد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.