مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه سال نو خرید و فروش گونه‌های جانوری و حیوانات غیراهلی در استان ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هر سال در آستانه سال نو برخی افراد سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، به فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله مار، مارمولک، سمندر و لاک‌پشت اقدام می‌کنند که با تشدید نظارت و بازرسی با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در این ایام نسبت به نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها اقدام خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: براساس ماده هفت و ۱۰ قانون شکار و صید در خصوص ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ضمن ضبط حیوانات و رهاسازی آن‌ها در طبیعت، با افراد متخلف براساس قوانین و مقررات برخورد جدی و قاطع انجام خواهد شد.

او اظهار داشت: پس از پایان یافتن ایام عید، مردم ماهی قرمز را در منابع آبی رها می‌کنند که باعث آسیب رسیدن به تنوع زیستی و همچنین افزایش و یا بروز بیماری و آلودگی در منابع آبی و محیط‌زیست می‌شود.

احمدی ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ یا نزدیکترین پاسگاه و اداره حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار