مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ مشهد، بیش از ۱۷ میلیون بوته گل از انواع گل‌های بهاری در حاشیه معابر سطح شهر، درون فلاورباکس‌ها و المان‌های ترکیبی با گل کاشته خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی اکبر انتظام مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ مشهد، بیش از ۱۷ میلیون بوته گل از انواع گل‌های بهاری شامل شب‌بو، بنفشه، همیشه بهار، مینای چمنی، پامچال در حاشیه معابر سطح شهر، درون فلاورباکس‌ها و المان‌های ترکیبی با گل کاشته خواهد شد. 

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش شده در طراحی المان‌های ترکیبی با گل استقبال از بهار به این موضوع توجه شود که این المان‌ها از حالت تعاملی خارج شده و بیشتر جنبه زیبایی بصری داشته باشند.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی کاشت گل‌های استقبال از بهار ۱۴۰۰ در سطح شهر، ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته عملیات کاشت این ۱۷ میلیون بوته گل تا ۲۹ اسفندماه امسال به اتمام خواهد رسید.


بیشتربخوانید


انتظام با بیان اینکه شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در زمینه تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهری، به خودکفایی رسیده و یکی از مهم ترین موارد استفاده از این نوع خاک‌ها در گل‌کاری‌های استقبال از بهار است، بیان کرد: تمامی گل‌کاری‌های سطح شهر را به نوعی جانمایی خواهیم کرد که شهروندان در حالت گذر نیز از تماشای آن لذت ببرند.

او تصریح کرد: برای امسال جشنواره گل‌های لاله را در پارک‌ها و بوستان‌ها نخواهیم داشت، اما در ۱۱ نقطه از سطح شهر لاله کاری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.