انتشارات براق فعلا به دلیل شرایط موجود در بازار نشر کتاب جدیدی منتشرنمی کند.


صفا امیری، مدیر مسئول نشر براق در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار اثر جدید در این انتشاراتی گفت: انتشارات براق فعلا کتابی در دست انتشار ندارد به دلیل شرایط موجود در بازار نشر بسیاری از پروژه‌ها را متوقف کردیم. این دیدگاه خودم با عنوان ناشر است. نویسنده ها، مولفان و چاپخانه داران تلاش خود را در زمینه انتشار اثر می‌کنند.


بیشتربخوانید



وی افزود: انتشارات براق در حال حاضر ۲۰ عنوان کتاب آماده انتشار دارد. شرایط بازار نشر باعث شده است ناشران با احتیاط بیشتری کتاب هایشان را منتشرکنند. منتظر هستیم ببینیم شرایط بازار نشر در سال آینده چگونه پیش می‌رود و چه اتفاقی در سال آینده می‌افتد. به طور کلی تورم در تمام بخش‌های ملزومات مورد نیاز برای انتشار کتاب وجود دارد و تنها به کاغذ محدود نمی‌شود.

مدیرمسئول نشر براق ادامه داد: آنچه باعث شد کتاب جدید منتشر نکنیم این است که کتاب‌های منتشر شده داریم قیمت کتاب‌ها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بالاست اگر بخواهیم کتاب جدیدی منتشر کنیم قیمت آن بالا خواهد بود و مردم توانایی خرید آن را ندارند. به غیراز کتاب‌های آموزشی، کتاب‌های دیگری تهیه نمی‌کنند.

امیری ادامه داد: هم هزینه خدمات انتشار کتاب هم قیمت کاغذ باعث شده است انتشار کتاب هایمان را متوقف کنیم. در سال آینده هم با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران مواجه هستیم البته این مسئله حق آن هاست و باید به آن‌ها پرداخت شود. کشور ما به رونق اقتصادی نیاز دارد. چون فعلا کتاب به فروش نمی‌رسد، انتشار کتاب‌های جدید را متوقف کردیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.