صفا امیری مدیر مسئول نشر براق گفت:«داستان های پیامبران برای کودکان»جزء پرفروش ترین کتاب ها در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.

صفا امیری مدیر مسئول نشر براق در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص کتاب های جدید این انتشاراتی گفت: دو مجموعه جدید در انتشارات براق منتشر کردیم که یکی از آنها مجموعه شش جلدی سید محمد مهاجرانی است.

وی با بیان اینکه این کتاب را برای کودکان 4 تا 8 ساله نوشته است، افزود:از ویژگی خاص این کتاب می توان به تعداد کلمات بسیار پایین آن اشاره کرد البته تعداد کلمات بسیار پایین در کتاب به شکلی است که مطالب را برای کودکان به طور کامل و مورد نیازشان بیان می کند.

مدیر مسئول نشر براق بیان کرد:تصاویر جدید از ویژگی های دیگری است که در مجموعه شش جلدی سید محمد مهاجرانی وجود دارد و طیبه توسلی تصویرگری کتاب را برعهده داشت.

امیری با بیان اینکه این مجموعه شش جلدی در انتشارات براق با عنوان « داستان های پیامبران برای کودکان » منتشر شد، ادامه داد:این کتاب جزء پرفروش ترین کتاب ها در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود و ترجمه این اثر به عربی در نمایشگاه کتاب بحرین جزء پرفروش های نشر براق بود.

مدیر مسئول نشر براق با اشاره به اینکه امسال در نشر براق مجموعه ای 8 جلدی منتشر شد، بیان کرد:ارگان هایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه هشت جلدی را که نشر براق با عنوان «مهارت های زندگی» منتشر کرد،خریداری کرده است.

وی افزود:این کتاب داستان نیست و کاراکتری به نام نیما در این کتاب وجود دارد که سعی می کند به بچه ها گوشزد کند چطور مشکلاتشان را برطرف کنند.

امیری گفت:تصویرگری اثر خوب است و در اثر اطاله متن نیست و در آن مطالب با جملات و روشی ساده بیان شده است.کتاب های دیگری که در انتشاراتی ما منتشر شد در ردیف کتاب های داستان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به طور کلی معتقدم که مصلای تهران محل نمایشگاه بین المللی نیست چرا که مشکلات زیادی دارد و نمی توان از آن توقع یک نمایشگاه بین المللی در حد نمایشگاه کتاب تهران داشت که از لحاظ بازدید کننده جزء ده نمایشگاه برتر دنیاست.

امیری گفت:مصلا  فضای مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نبود مشکلات عدیده ای داشت در حقیقت بخش کودک و نوجوان تقریبا به شکل جزیره در آمده بود و بازدید کننده باید به سه مکان برای بازدید مراجعه می کرد.

مدیر مسئول نشر براق ادامه داد:بالکن ،سالن رواق شرقی، چادر محل ناشران کودک و نوجوان بود که بازدید کننده وقتی برای بازدید به یک بخش می رفت از رفتن به بخش های دیگر صرف نظر می کرد از این رو ناشران کودک و نوجوان  آسیب دیدند اما ناشرانی که موقعیت بهتری داشتند آسیب چندانی ندیدند.

امیری گفت:این مشکلات  به دلیل مصلاست که مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی نیست و شاید مجریان نمایشگاه نمی توانستند به گونه دیگری فضای بخش کودک و نوجوان را طراحی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار