مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت : فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان و دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک شب چهارشنبه‌سوری دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احسان سهیلی مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت : چهارشنبه‌سوری با آتش‌افروزی‌های مخرب و انفجار ترقه‌های خطرناک به یک رویداد پرمخاطره و دلهره‌آور تبدیل شده است.

او گفت : «شوک‌های روانی خطرناک در کودکان که به ناگاه در معرض انفجار مواد محترقه و صدای مهیب آن قرار می‌گیرند»، «بروز سکته قلبی در افراد مسن»، «سقط جنین در زنان باردار»، «نابینائی» و «ناشنوائی» از دیگر عوارض غیرقابل جبران حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه حوادثی مانند آتش‌سوزی، قطع عضو و تخریب اماکن در آستانه سال نو و چهارشنبه‌سوری، عدم فرهنگ‌سازی موثر محیطی دانست و افزود: در واقع اینگونه حوادث تلخ به سبب غفلت و عدم آگاهی نوجوانان و کودکانی رقم می‌خورد که برای لحظه‌ای شادی کاذب، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

او افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه، پیامد‌های منفی رفتار‌های پرخطر نظیر پرتاب مواد محترقه و نارنجک‌های دستی می‌تواند نقشی تعیین‌کننده و اثربخش در کاهش حوادث ناشی از این روز برای مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان داشته باشد.

سهیلی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان و دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک دارد، ادامه داد: مدارس می‌توانند با استفاده از فضای مجازی، دانش‌آموزان را نسبت به خطرات ناشی از بکارگیری مواد محترقه خطرناک آگاه کنند.

او با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه در راستای کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری، افزود: برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی و ارسال پیام‌های ایمنی از طریق فضای مجازی و همچنین نصب بنر و بیلبورد با موضوع چهارشنبه‌سوری بصورت فراگیر در سطح شهر انجام شده است.

سهیلی گفت: به منظور امداد‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال، تمامی ایستگاه‌ها در حالت آماده‌باش کامل هستند و علاوه بر آن نیز ۱۲ دستگاه خودرو آتش‌نشانی با تجهیزات کامل در نقاط شناسایی شده و کانون‌های خطر در سطح شهر مستقر و یا گشت‌زنی خواهند داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.