رئیس آتش نشانی استان کرمانشاه گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال سازمان درگیر آتش نشانی است که برنامه ها و تدابیر لازم برای آن اندیشیده شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضایی رئیس آتش نشانی استان کرمانشاه گفت : در آستانه چهارشنبه آخر سال سازمان درگیر ایم موضوع سازمان آتش نشانی است که بیش از ۲۲۰ نفر آتش نشان آماده باش شده اند تمامی مرخصی‌ها لغو شده و به تمامی آتش نشان‌ها فراخوان داده شده اس.

او گفت : موضوع را باید محکم بگیریم که اگر خدایی نکرده مسئله ای پیش بیاد آمادگی عملیات را داشته باشیم .

رضایی افزود : توصیه می کنیم سنتی که از دیرباز بجای مانده باعث فوت عزیزانمان نشود و رفت و آمد فرزندانمان کنترل شود و نسبت به آن ها هشیار باشیم.

او افزود : آمارها نسبت به سال‌های قبل پایین آمده پس اگر هم قرار است مراسم را بجا بیاریم باید با نظارت بزرگتر‌ها باشد الان هم تمهیدات لازم در ۴ نقطه تدارک داده شده تصمیماتی توسط فرمانده انتظامی داده شده که تجمع نخواهیم داشت.

رضایی ادامه داد : برای جامعه آتش نشان‌ها هم سخت که شاهد قطع عضو و نابینایی شهروندان باشیم .

رضایی بااشاره به ۱۱ ایستگاه آتش نشانی گفت : امسال ۲۵۷۷ حادثه صورت گرفته که ۱۶۴۵ مورد آتش سوزی ۹۳۲ مورد امداد و نجات ۳۱۷ حریق مسکونی ۹۷ مورد حریق تجاری ۱۷۱ مورد حریق وسیله نقلیه ریزش آوار ۱۷ مورد فوتی شهروند ۴۶ مصدوم شدن شهروندان ۳۰۷ مورد بوده است .

او در ادامه به حضور به موقع آتش نشان ها در حوادث اشاره کرد و افزود : گاهی شهروندان با مزاحمت های تلفنی سرعت عمل را خواهند گرفت چرا که با این مزاحمت ها فرصت کمک را از شهروندان ساقط می کنند .

نکات ایمنی در روز چهارشنبه سوری

محمد زاده مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی گفت : از روشن کردن آتش در محل شیب دار خودداری کنند و این کار را در محل صاف انجام دهند بهترین مکان برای روشن کردن آتش روی بتن و خاک است.شهروندان آگهی داشته باشند با فروشندگان غیرمجاز مواد محترقه برخورد کنند و به پلیس گزارش دهند . خطر جمع آوری موادمحترقه در مکانی که نور خورشید و یا حرارت وجود دارد بالاست و باعث آتش سوزی می شود.شهروندان بیش از پیش کنترل و مراقب روی فرزندان خود داشته باشند. از پرتاب موادمحترقه به بیرون از پنجره و ساختمان خودداری کنند.در این زمان کپسول آتش نشانی و شلنگ آب حتما آماده داشته باشند.

او گفت : در صورت پریدن از روی آتش از پوشیدن لباس های گشاد خودداری کنند.ترقه ها و فشفشه هایی که عمل نمی کنند را دوباره استفاده نکنند.در پایان چهارشنبه سوری از خاموش کردن آتش اطمینان داشته باشید.از پارک کردن خودروها در این زمان در کوچه های تنگ خودداری کنند و در صورت مقابله با آتش سوزی بزرگ با آتش نشانی تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.