رکورد شرکت اسپیس ایکس در پرتاب ماهواره‌های استارلینک

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که دیروز یک موشک Falcon ۹ را با موفقیت وارد مدار کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، موشک فالکون ۹ شرکت SpaceX برای نهمین بار پرتاب شد و ۶۰ ماهواره دیگر Starlink را وارد مدار کرد. شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که دیروز یک موشک Falcon ۹، آخرین دسته از ۶۰ ماهواره استارلینک را با موفقیت به مدار پرتاب کرد و به زمین بازگشت و در یک کشتی پهپادی فرود آمد.

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد مأموریت روز یکشنبه، رکورد نهمین پرواز و فرود را برای فالکون ۹ رقم زد، که بخشی از پنج مورد قبلی پرتاب استارلینک و مأموریت DM-۱ برای کپسول خدمه دراگون بود.

این ماهواره‌ها بخشی از فرآیند در حال تکامل استارلینک هستند که اسپیس ایکس در حال ساخت آن است، تا بتواند به کمک آن به مناطق روستایی زمین، خدمات اینترنت ارائه کند. این شرکت مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره را به عنوان بخشی از پروژه دارد و تاکنون هم بیش از ۱۰۰۰ ماهواره در مدار دارد.

اسپیس ایکس

همچنین استارلینک در برنامه بتا که از سال گذشته راه اندازی کرده ، حدود ۱۰ هزار کاربر جذب کرده است. کیت استارلینک که به همراه روتر و آنتن ارائه می‌شود، ۴۹۹ دلار هزینه دارد و اشتراک ماهانه آن ۹۹ دلار برای سرعت اینترنت بین ۷۰ تا ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه است. این شرکت ماه گذشته پیش فروش اینترنت استارلینک را در ایالات متحده آمریکا، کانادا و انگلیس با پرداخت ۹۹ دلار ودیعه، آغاز کرد.

تاریخ آزمایش بعدی اسپیس ایکس

پرتاب روز یکشنبه از مرکز فضایی کندی ناسا صورت گرفت و دومین پرتاب اسپیس ایکس در روز‌های گذشته بود، چون روز پنجشنبه گذشته هم، یکی دیگر از موشک‌های فالکون ۹ خود را از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال به آسمان فرستاد. آن پرتاب هم ۶۰ ماهواره را وارد مدار کرد. پرتاب بعدی استارلینک هم به طور آزمایشی برای تاریخ ۲۱ مارس برنامه ریزی شده است و در ایستگاه فضایی کیپ کاناورال انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: اسپیس ایکس ، فالکون 9
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار