معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی ۲۶ مبتلای کرونای انگلیسی در سطح استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۵ نفر یا در سفر و یا در دورهمی‌ها به این ویروس آلوده شده اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مبتلایان کرونای انگلیسی در استان گفت : در حال حاضر ۲۶ فرد مبتلا در سطح استان شناسایی شده است.

او گفت : متاسفانه ۲۵ نفر از این افراد یا در سفر مبتلا شده و یا در دورهمی‌هایی که مسافرانی از دیگر استان‌ها داشته اند.

شکیبا افزود: این موضوع زنگ خطری برای تمام استان است که باید از سفر رفتن و مهمانی گرفتن در ایام نوروز به طور جد اجتناب کنند.

او افزود: این توصیه‌ها تماما برای حفظ سلامت خود مردم است و مردم باید بدانند کرونای انگلیسی قدرت سرایت و نیز قدرت بیماری زایی بیشتری نسبت به کرونای معمولی دارد، بنابراین باید رعایت پروتکل‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: مهمانی رفتن و مسافرت می‌تواند به چرخش هرچه گسترده‌تر این ویروس در استان کمک کرده و کرمانشاه را گرفتار پیک چهارم کرونا کند.

او افزود: چنانچه گرفتار پیک چهارم شویم، با توجه به انگلیسی بودن این موج قطعا بخش درمان استان دچار مشکل خواهد شد، بنابراین برای پیشگیری از این وضعیت همه باید هوشیار بوده و پروتکل‌ها با جدیت هرچه تمام‌تر رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رعایت دستورالعمل ها تنها به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی خلاصه نمی‌شود و افراد در ایام نوروز باید به طور جد از مهمانی رفتن و مهانی گرفتن و نیز مسافرت رفتن اجتناب کنند.

شکیبا افزود: کرونای انگلیسی در کنار خطرناک بودن برای افراد سالمند، متاسفانه قشر جوان و نوجوان را هم با قدرت بیشتری درگیر می‌کند، بنابراین هیچ کس از شر این ویروس در امان نیست و همه باید تا حد توان از ابتلا به این نوع ویروس پیشگیری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.