قشقایی گفت: قهرمان و ملی پوش وزنه برداری کشورمان در مصاحبه نوروزی خود صحبت‌های جالبی را درباره عید ۱۴۰۰ مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حافظ قشقایی ملی پوش وزنه برداری کشورمان که سابقه قهرمانی در رقابت های آسیایی و همچنین نایب قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد؛ در گفت و گوی نوروزی با ما در ارتباط با اتفاقات سال گذشته و همچنین عید نوروز صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است که می‌توانید در ادامه آن را بخوانید.

بهترین سین هفت سین از نظر شما چیست؟

سفره هفت سین از زمان‌های گذشته نمادی بوده است از فرهنگ ایرانی و آن قدر زیبا و مهم بوده که همیشه بین مردم کشورمان ماندگار بوده است. من هم سیب را به عنوان بهترین سین انتخاب می‌کنم به این دلیل که هم زیبا است، و هم خاصیت زیادی دارد و به نوعی هم سیب می‌تواند نمادی از رشد و پیشرفت و حیات باشد.

نمره‌ای که به خودتان در سال ۹۹ می‌دهید چیست؟

اگر از لحاظ ورزشی بگویم به دلیل کرونا مسابقات کمی داشتیم نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد، اما تمام تلاش خودم را کردم تا بتوانم رکورد هایم را افزایش دهم و حتی در تمرینات رکورد دنیا را با وزنه ۱۷۵ کیلوگرم شکسته ام و در کل در سال گذشته از خودم راضی بودم.

بهترین اتفاق و بدترین اتفاق درسال گذشته برای شما چه بوده است؟

من علاقه زیادی به تحصیل دارم و امسال بعد از ۳ سال که از دانشگاه دور بودم در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم با این که مطالعه کمی هم داشتم توانستم در رشته تربیت بدنی کرمانشاه پذیرفته شوم و به امید خدا ادامه تحصیل بدهم این موضوع بهترین اتفاق سال گذشته برای من بود. بدترین اتفاق هم اگر برای خودم باشد این است که نتوانستم در فینال مسابقات لیگ عملکرد خوب و مطلوبی را از ثبت کنم و رکورد‌های خوبی بزنم.

به نظرتان در سال گذشته در چه زمینه‌ای پیشرفت و یا پسرفت داشته اید؟

در سال ۹۹ خیلی سعی کردم مطالعه بیشتری داشته باشم و زبان انگلیسی خودم را تقویت کنم و وقت بیشتری برای چنین موضوعاتی بذارم. البته در رشته خودم نیز توانستم رکورد‌های خودم را افزایش دهم.

بهترین سریالی که در نوروز دیده اید چه بوده است؟

بهترین سریالی که دیده ام سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی بوده است که درباره فرهنگ و رسوم مردم کُرد بوده است و من هم به این دلیل که  اهل کرمانشاه هستم تماشای این سریال برایم بسیار جالب بود.

مهمترین اتفاق ورزشی فصل گذشته کدام بوده است؟

برای خودم همین که توانستم رکورد دنیا را بزنم اتفاق خوبی بود. من به یاد ندارم که در سبک وزن در چند سال اخیر کسی تا به حال حتی به رکورد‌های جهان در سبک وزن نزدیک شده باشد، اما من توانستم رکورد‌ها را در تمرینات بزنم و برای خودم بهترین اتفاق بود. اما اگر بخواهم درباره رشته‌های دیگر صحبت کنم به آن دلیل که به فوتبال و تنیس دارم و دنبال می‌کنم شاید مهمترین اتفاق قهرمانی تیم فوتبال بایرن مونیخ در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بود که بازی‌های درخشانی را از این تیم در آن مسابقات مشاهده کردیم.

تعریفی از فصل بهار؟

در منطقه‌ای که ما هستیم؛ بهار حس و حال جدیدی دارد و همیشه بهار برای من آغاز یک زندگی جدید بوده است. چرا که همه چیز سبز و جدید تر و زیبا‌تر می‌شود و خیلی اوقات بیشتر تفریحات و که می‌رفتیم در فصل بهار بوده است. برای من بهار به عنوان یک شروع تازه تعریف می‌شود.

نظرتان درباره کلمات زیر:

خانواده: خانواده اولین و آخرین جایی است که بدون هیچ چشم داشتی موفقیت و خوشحالی و رشد تو رو می‌خواهد.

المپیک: بالاترین آرزوی هر ورزشکاری است و به نظر من هر کسی بتواند در المپیک حتی شرکت کند ورزشکاری موفق است.

کرونا: در ارتباط با کرونا همیشه حرف‌های منفی زده می‌شود، اما می‌شود از این جنبه نیز به آن نگاه کرد که این ویروس خیلی چیز درباره تغذیه و اطلاعات پزشکی و سیستم ایمنی بدن به ما یاد داد.

فوتبال: فوتبال یکی از رشته‌های مورد علاقه من است و فکر می‌کنم فوتبال فراتر از یک رشته ورزشی است. من هم خیلی زیاد تیم ملی هلند را دوست دارم و امیدوارم که امسال بتوانند در مسابقه یورو نتایج خوبی را کسب کنند.

وزنه برداری: پدرم که از بچگی تا به حال مربی من بوده همیشه به من می گوید که وزنه برداری رقابت با پولاد است واگر بخواهیم در این رشته موفق شویم باید سخت‌تر از  پولاد باشید.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار