معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید شاخص‌های مدون تری برای مصاحبه حضوری در پذیرش دانشجویان دکتری انجام شود.

حیدرمیرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری آزمون سنجش در پذیرش دانشجویان دکتری اظهار کرد: حداقل ۵۰ درصد پذیرش دانشجویان دکتری باید بر اساس آزمون کتبی باشد و لازم است تا برای مصاحبه حضوری هم شاخص‌های مدون تری در نظر گرفته شود.

او افزود: تعداد زیاد دانشجویان دکتری هم باعث آسیب به فرد و هم آسیب به اجتماع می‌شود و پرورش و کمیت آن‌ها هیچ تناسبی با نیاز‌های جامعه ندارد.

میرفخرالدینی تصریح کرد: شرایط دانشجویان دکتری بسیار ویژه بوده و به امکانات مناسبی احتیاج دارند بنابراین قبل از بحث درمورد تعداد کمی دانشجویان دکتری باید جهت گیری رشته‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای جریان تقلب‌های علمی کمتر دیده می‌شود چرا که دانشجویان مرحله به مرحله پروژه‌های خود را با استادان چک می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در بحث تقلب‌های علمی بسیار جدی عمل می‌کند و از طریق نرم افزار‌های همانند یاب پایان نامه دانشجویان را بررسی می‌کند که اعمال این قانون از سوی وزارت علوم به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
عالی بود
آخرین اخبار