رضاعی گفت: سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در دوران همه‌گیری کرونا در زمینه اطلاع‌رسانی، پیشگیری و کنترل نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز یکشنبه در آیین تجلیل از سمن‌های سلامت فعال در دوران کرونا اظهار داشت: مسوولیت پذیری شاخص مهم سمن‌ها در تسلط بر هر یک از بحران‌های اجتماعی، طبیعی و نیازمند مشارکت همگانی است و سازمان‌های مردم نهاد نماد مشارکت مردمی و یکی از بازو‌های اصلی ارتقای سلامت در جوامع هستند.

او با اشاره به نقش آفرینی سمن‌ها در مبارزه با ویروس کرونا، اضافه کرد: تشکل‌های مدنی در حوزه‌های مختلف از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و مشارکت حداکثری آنان در ترغیب مردم به قرنطینه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایط اپیدمی کرونا قابل تقدیر و ستایش است.

رضاعی به با بیان اینکه سلامت باید به شناسنامه افراد تبدیل و به هویت افراد عجین و سنجاق شود، یادآور شد: سمن‌ها در فضای مجازی اجازه انتقال اطلاعات نادرست در خصوص درمان ویروس کرونا را ندهند چراکه پیام‌های بهداشتی غیر موثق و بدون منبع رسمی اطمینان کاذب ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.