رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از بالای ۸۰ درصد در ماه‌های گذشته اکنون به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،محمدرضا نیکبخت،رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت :در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در استان زرد است و در صورت کاهش رعایت‌های بهداشتی، به راحتی تغییر می‌کند و پرخطر می‌شود.

او با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا در برخی استان‌های همجوار بحرانی است تصریح کرد: تردد بین استانی به ویژه در ایام نوروز باید با دقت و شدت کنترل شود در غیراینصورت وضعیت استان قرمز و بحرانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین با اشاره به تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط استان در ایام نوروز ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه ۳۲۰ بازرس در ۲ نوبت صبح و عصر کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام خواهند داد.

نیکبخت گفت: شهروندان لرستانی می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به سامانه شبانه‌روزی ۱۹۰ گزارش دهند تا بازرسان به محل مورد نظر مراجعه و مشکل را بررسی کنند.

او با اشاره به فعالیت شبانه روزی ۷۵ پایگاه اورژانس شهری و بین جاده‌ای لرستان در ایام نوروز تصریح کرد: در سالجاری ۱۲۷ تکنسین فوریت‌های پزشکی با آزمون جذب شده اند که کمک بزرگی در راستای رفع مشکل نیاز انسانی در این بخش بوده است.

او تاکید کرد: از معاونت درمان دانشگاه انتظار می‌رود برنامه منسجمی برای حضور متخصصین جراحی عمومی، قلب، اطفال، بیهوشی و طب اورژانس را در ایام تعطیلات نوروز تنظیم کند تا بیماران در این ایام سرگردان نباشند.

نیکبخت همچنین از جذب و تامین ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد خبر داد و گفت: تمامی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده حوزه سلامت لرستان در سال ۹۹ به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.