رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری مازندران گفت: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی و رها کردن آنان سبب بروز مشکل شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه سیاست کشور خصوصی سازی است، گفت: واگذاری کارخانجات، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در قانون تصریح شده است اما واگذاری به بخش خصوصی و رها کردن آنان سبب بروز مشکلات شده است.

او افزود: جایی که بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی توانمند واگذار شده اتفاقات خوبی افتاده است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: انتظار مردم این است که کار مردم را آنچنان که هست سامان داد و مدیران کار‌هایی که نیاز به پیچیدگی‌ها ندارد را در بهترین شکل و سریعترین زمان اجرا کنند.


نظارت  بیشتر بر زنجیره تولید تا مصرف

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نظارت بر زنجیره تولید، تا مصرف برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ضروری دانست و گفت: در شرایطی قرار داریم که هم تولید کننده و هم مصرف کننده ناراضی هستند.

رئیس قوه قضاییه خواستار نظارت بیشتر بر خط تولید تا مصرف شد و افزود: تولید اگر با حذف جریان دلالی که کار پیچیده‌ای نیست در مسیر درست قرار بگیرد سبب رونق رضایت تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

او با بیان اینکه مدیران باید نسبت به تخلف و انحراف حساسیت جدی داشته باشند و اجازه ندهند کوچکترین فسادی در سیستم اداری نفوذ کند گفت: باید جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز به حریم طبیعت را از همان مرحله اول شروع تخلف گرفت و شرایط را برای متخلفان و قانون شکنان ناامن کرد.

ادارات به سادگی افراد را متخلف نکنیم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی حفظ اراضی کشاورزی، باغات و اشجار را از اولویت دستگاه قضایی در استان مازندران دانست و افزود: سازمان منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی باید تعریفی از ساخت و ساز در منطقه بومی‌نشین روستایی و سایر مناطق داشته باشند و به‌سادگی مهر تخلف را به کسی نزنیم و راه قانونی را به کسی که نمی‌خواهد تخلف کند، نشان داد.

او گفت: کارهای را طوری طراحی کنیم که تخلفات به سادگی صورت نگیرد و راهش این است راههای قانونی عمل کردن را بگشاییم تا غیرقانونی عمل کردن برملا شود.

رئیس قوه قضاییه حفظ سلامت دستگاه‌ها و کرامت انسان‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: ما نظارت‌های برون سازمانی داریم اما خود مدیران پیش و بیش از هر جایی نسبت به ناکارآمدی مجموعه خود باید حساسیت داشته باشند.

توسعه قانومند با نگاه به ظرفیت ها
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص آزاد سازی سواحل دریای خزر، بر ضرورت تسریع در اجرای این قانون تاکید کرد و ادامه داد: هیچ سازمان و اداره‌ای مجاز به شکستن حریم دریا نیست و آزاد سازی سواحل دریا باید به صورت سریع و صحیح انجام شود.

او گفت: توسعه یافتگی مازندران در هر سه مقوله کشاورزی صنعت و گردشگری باید انجام شود اما این توسعه باید قانومند باشد و برای جلوگیری از تخلفات افراد نیز برای سرمایه گذاری به مسیر قانونی باید هدایت شوند.

رئیس قوه قضاییه کارخانه چوب و کاغذ مازندران را کارخانه بزرگ دانست و گفت: یک‌خط تولید مهم کاغذ تحریر این کارخانه خوابیده و معطل یک تصمیم قانونی چنددستگاه است و بجای تولید در حال واردات کاغذ هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: براساس گزارش‌های رسیده، مدیران این استان کارایی بالایی دارند و اتفاقات بزرگی را می‌توانند رقم‌بزنند و برای تحقق آن نیازمند اعتماد سازی بین مردم هستیم تا دشمن مایوس‌تر شود.

رئیس قوه قضاییه بزرگترین نعمت را نعمت ولایت دانست و گفت: از ویژگی‌های مازندران ولایت مداری و دلدادگی به اهل بیت است و بعد از پیروزی انقلاب نیز این استان ولایتمداری خود را اثبات کرده است

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.