رئیس قوه قضاییه در ساری گفت: هیچ متخلفی نباید اجازه یابد آجر روی آجر بگذارد که بعد بخواهد تخریب شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه در دیدار با قضات و کارکنان قضایی مازندران با بیان اینکه هیچ متخلفی نباید اجازه یابد آجری آجر روی آجر بگذارد که بعد بخواهد تخریب شود، گفت: باید از ابتدا جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز به حریم طبیعت را گرفت و شرایط را برای متخلفان و قانون شکنان ناامن کرد.

او حفظ اراضی کشاورزی، باغات و اشجار را از اولویت‌های دستگاه قضایی دانست و افزود: رعایت این اولویت در استان مازندران بیشتر مدنظر است.

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه تاکید کرد و ادامه داد: در استان مازندران مقوله حفظ حریم دریا بسیار مهم است و همه دستگاه‌های اداری موظف هستند چنانچه در این منطقه و یا مناطق دیگر دارای مراکز تفریحی یا ویلایی هستند، حریم دریا را حفظ و در صورت تعرض به حریم دریا‌ها با فوریت به رفع این تعرض اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه باید مقررات تغییر کاربری‌ها رعایت شود، گفت: در این زمینه باید قانون و مقررات را تعیین و تبلیغ کنیم و برای متقاضیان به ساخت سازمان‌های مرتفع و مراکز تفریحی، روشن کنیم که در کدام مناطق به لحاظ قانونی مجاز به ساخت و ساز هستند و این موضوع از تکالیف دستگاه‌های اجرایی است.

او ادامه داد: پس از تعیین و معرفی مکان‌های قانونی برای ساخت و ساز باید با متخلفان و تعرض کنندگان به قانون و مکان‌های مشخص شده، برخورد شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: قضات و سایر همکاران قضایی که صدور دستور حبس از زمره مسئولیت‌های آنهاست تلاش کنند از هرگونه حبس بی مورد و بدون دلیل افراد ولو در حد یک ساعت اجتناب کرده و بدانند که شاید جبران خسارت مادی آن یک ساعت به سادگی میسر باشد اما جبران معنوی این امر ساده نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در ارتباط با افرادی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند قاطعیت و شدت عمل قضات و همکاران قضایی ضروری است.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.