نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی الزامی است به همین دلیل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیشتر روی اقلام راهبردی تمرکز شده است.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که در تنظیم بودجه ۱۴۰۰ چقدر به تحقق اقتصاد مقاومتی توجه شده است، گفت: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی الزامی است و برای همین هم بود که پیشنهاد‌اتی که احتمال می‌رفت مانعی برای این سیاست باشند، یا مطرح نمی‌شدند یا نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشتند.

او افزود: به عنوان مثال در ۳۲ هزار میلیارد تومانی که در بند «الف»  لایحه بودجه برای تولید و اشتغال منظور شده است، بیشتر روی کالا‌های اساسی و اقلام راهبردی است که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انطباق دارد.

اقتصاد مقاومتی، سیاستی است که رهبر معظم انقلاب طی ابلاغیه‌ای در ۲۹ بهمن سال ۹۲. درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختار‌ها و نهاد‌های فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی خطاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کردند.

هدف از این چنین اقتصای، ایجاد ایمنی در برابر بحران‌ها و تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، کسب توانایی واکنش هوشمند به تغییرات محیطی، افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، توسعه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی تکریم کار و ارتقای فرهنگ کار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار