نماینده ورزقان در مجلس گفت: بیش از ۵۰ درصد بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ به نفت وابسته شده و با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الله‌ویردی دهقانی نماینده ورزقان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ به عنوان مخالف گفت: تغییراتی که در کمیسیون تلفیق بر روی بودجه انجام داده بودند، تقریباً هم وزن همین تغییرات فعلی است. در زمینه وابستگی بودجه از نفت اتفاق خاصی صورت نگرفته و بیش از ۵۰ درصد بودجه به نفت وابسته است. این بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است.

وی افزود: روزانه نیم میلیون بشکه نفت در صادراتمان اضافه کردیم که معلوم نیست تحقق پیدا کند. این‌ها خلاف منویات مقام معظم رهبری است که سال‌هاست می‌فرمایند بودجه را از نفت مستقل و بودجه عمومی را به ویژه واقعی‌تر کنیم و همچنین منابع جدید بودجه را پیدا کنیم تا اقتصاد مقاومتی را تحقق یابد.

نماینده وزرقان اظهار کرد: هدف ما از رد کردن بودجه، واقعی‌تر کردن جداول و ردیف هاست و هر ساله این مشکلات وجود دارد. چه زمانی باید نسبت به اصلاح بودجه اقدام کنیم؟ الان زمان آن نیست که می‌گویند برای رد کردن بودجه وقت نداریم.  قانون راه حلش را پیش‌بینی کرده که سه دوازدهم تصویب کنیم تا دولت مجبور شود بودجه های حقیقی و واقعی تصویب کند و کشور با آن بودجه درست اداره شود.

وی یادآور شد: از منابع جدید در بودجه خبری نیست؛ فرار مالیاتی زیادی در این بودجه خواهیم داشت و دولت از اخذ مالیات افراد پردرآمد غفلت کرده است. منابع بودجه پایدار نیست و با کسری بودجه مواجه می‌شویم. به علاوه منابعی برای اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته نشده است.

دهقانی تصریح کرد: بی‌عدالتی‌های موجود در لوایح بودجه تکرار شده است، بسیاری از شهرستان‌های محروم آرزو دارند برای پروژه‌های عمرانی مجوز دریافت کنند و چنین نمی‌شود. ارائه بودجه سه دوازدهم خللی در کشور ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار