رییس اورژانس کرمان گفت: پارسال، شهر کرمان به عنوان یکی از ایمن‌ترین شهر‌های کشور در چهارشنبه پایان سال بوده است.

سید محمد صابری، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از آماده باش کامل نیرو‌های اورژانس در چهارشنبه پایان سال خبر داد.

او با بیان اینکه در تمام سطح شهر بنر‌هایی در خصوص حوادث چهارشنبه سوری نصب شده است، افزود: همچنین در پشت تمام آمبولانس‌های شهر کرمان نیز این بنر‌ها نصب شده است.

صابری تصریح کرد: همچنین در خصوص حوادث ناشی از چهارشنبه سوری از طریق فضای مجازی و صدا و سیما نیز اطلاع رسانی شده است.

او با بیان اینکه در آخرین چهارشنبه سال فرزندانتان را با خطر تنها نگذارید، گفت: ۲۵ درصد حوادث چهارشنبه پایان سال به آسیب‌های چشمی اختصاص دارد. 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مردم خواست: در چهار شنبه آخر سال مراقب باشید حسرت سلامت از دست رفته رو نخورید.

او با اشاره به اینکه پارسال شهر کرمان به عنوان یکی از ایمن‌ترین شهر‌های کشور در چهارشنبه پایان سال بوده است،  بیان داشت: پارسال فقط یک مرد ۲۳ ساله در حوادث چهارشنبه آخر سال استان کرمان مصدوم شده است.

 رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تشریح تمهیدات و اقدامات این سازمان برای روز‌های پایانی سال از آماده باش تیم‌های عملیاتی در شب چهارشنبه سوری خبر داد.

او افزود: شهر کرمان با توجه به تلاش‌های سازمان‌های امدادرسان به خصوص اقداماتی که سازمان آتش نشانی در  سال های گذشته انجام داده به عنوان یکی از ایمن‌ترین شهر‌های کشور در چهارشنبه پایان سال بوده است.

میرزایی با بیان به اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر در این خصوص نوجوانان و کودکان هستند، بیان کرد:  لازم است والدین به فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته و بر رفتار فرزندان خود در شب چهارشنبه سوری و حتی روز‌های قبل از آن نظارت داشته باشند. 

 او بیان داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با توجه به محدودیت‌های حضوری افراد، اقداماتی در زمینه آموزش‌های شهروندی و همچنین ارتقای فرهنگ ایمنی جامعه در مقابله با خطرات و حوادث از طریق رسانه‌هایی همچون نشریات، فضای مجازی و صدا و سیما انجام داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه برای چهارشنبه آخر سال، آموزش‌های لازم و خاص برای شهروندان در فضای مجازی، نشریات به صورت پیام‌های آموزشی و هشدار دهنده منتشر می‌شود، گفت: از هم اکنون نیز آتش نشانان در ۱۰ ایستگاه آتش نشانی، آمادگی کامل و لازم را برای همکاری دارند و همه در آماده باش هستند.

او با اشاره به  ویروس کرونا که هم مردم و هم نیرو‌های خدمت رسان را تهدید می‌کند، از شهروندان درخواست کرد: برای کمک به کادر درمان که در این روزها درگیر درمان بیماران کرونایی هستند، از اقدامات خطرناک و هیجانات زود گذر پرهیز کنند. 

میرزایی گفت: شهروندان در چهارشنبه آخر سال در خانه‌های خود بمانند؛ زیرا  تجمع در هر صورتی می‌تواند باعث انتقال و گسترش ویروس کرونا شود .

او به مردم توصیه کرد: از رفتار‌های پرخطر نظیر روشن کردن آتش در منزل هر چند کوچک و محدود جد  اجتناب کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه با هنجارشکنان در چهارشنبه سوری با کمک دستگاه‌های ذی ربط برخورد خواهد شد، بیان داشت: مردم برای قدردانی از کادر درمان و نیرو‌هایی که در سازمان‌های امدادرسان در حال انجام هستند، در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار