در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارزآوری برای کشور با بومی سازی چسب‌های گرماذوب

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: با بومی سازی دانش تولید چسب‌های گرماذوب و صادرات آن موفق به ارزآوری برای کشور شده‌ایم.

نرگس علیزاده رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید چسب های گرماذوب، اظهار کرد:  چسب‌های گرماذوب نوعی از چسب‌ها هستند که بر اثر گرما ذوب شده و به صورت مایعی گرم، مورد استفاده قرار می گیرند.

او افزود: هر یک از انواع چسب‌های گرماذوب تولید شده در شرکت ما دارای دمای ذوب بخصوصی هستند که با رسیدن به آن دما ذوب شده و بر روی سطح اعمال می‌شوند. در واقع چسب‌های گرماذوب در حالت عادی، جامد بوده و قبل از استفاده به دریافت گرما نیاز دارند تا پس از ذوب مورد استفاده قرار گیرند.

علیزاده بیان کرد: به محض سرد شدن چسب که بسته به نوع و کاربرد آن از کمتر از یک ثانیه تا کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، فرآیند چسبندگی کامل شده و اتصال مطلوب، برقرار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: این نوع چسب‌ها در انواع مختلف در  صنایعی مانند چوب، بسته بندی، صحافی، فیلتر هوای خودرو، فرش و صنایع خودرو کاربرد دارند.

او بیان کرد: تا سال ۱۳۹۱ کل نیاز بازار این محصول بصورت وارداتی از کشور‌هایی مثل چین، آلمان، ترکیه، اسپانیا و ایتالیا تامین می‌شد که با تکیه بر دانش داخلی توانستیم این نوع چسب را تولید کرده و روانه بازار کنیم. در حال حاضر شرکت ما علاوه بر تامین نیاز صنایع داخل به بازار‌های صادراتی نیز وارد شده و مشغول به فعالیت است.

علیزاده گفت: چسب‌های تولید شده در شرکت ما با کیفیتی مشابه محصولات مطرح اروپایی، اما با قیمت تمام شده پایین‌تر در بازار موجود هستند. علاوه بر این، تولید داخلی چسب‌های گرماذوب باعث دسترسی پایدار و بهتر به محصولات در بازار و همچنین خدمات پس از فروش و ارائه محصولات براساس نیاز مصرف کنندگان داخلی می‌شود.

او افزود: تولید و بومی سازی این چسب‌ها علاوه بر رفع نیاز صنایع داخل باعث ارزآوری برای کشور نیز شده است. این چسب‌ها به دلیل کاربری آسان، سرعت بالای تولید، پایداری بسیار طولانی، عدم آلودگی محیطی و قیمت تمام شده کمتر تقریبا در همه صنایع جایگزین روش‌هایی همچون چسب سرد شده اند و ما تنها تولید کننده داخلی چسب های گرما ذوب هستیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
احسنت
آخرین اخبار