رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تا زمانی که علم ثبت، ضبط و کتابت نشود امکان فراموشی و از بین رفتن آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین رونمایی ازجلد دوم کتاب چهل رای چهل تجربه با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضاء استان با توجه به این سند برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قراداده که از جمله اهتمام خاص به فعالیت‌های پژوهشی و علمی است.

او با بیان اینکه رشد علمی در فعالیت‌های دستگاه قضا استان به خوبی مشهود است افزود: این رشد علمی ما حصل برنامه‌های آموزشی متنوع و هدفمندی است که از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است.

دهشیری به ارتقاء زوایای استدلال قضات در پرونده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضا ابتکار عمل را از قضات گرفته است.

او با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام مبنی بر لزوم مکتوب کردن علم برای حفظ و نگهداری از آن، گفت: علم و دانش فرار است لذا تا ثابت نشود امکان از بین رفتن آن وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تا زمانی که علم ثبت، ضبط و کتابت نشود امکان فراموشی و از بین رفتن آن وجود دارد لذا کتابت و نوشتن بهترین راه برای ثبات علم است.

دهشیری افزود: کارآموزان وکالت می‌توانند به جای مطالعه پرونده با هماهنگی اساتید خود از سلسله کتاب‌های چهل رای، چهل تجربه به عنوان منبع استفاده و با ارائه تحلیل‌ها و نظرات خود بر غنای این کتاب‌ها در چاپ‌ها بعدی اضافه کنند.

او افزود: کتاب چهل رأی چهل تجربه، تجربه جدیدی را به جامعه علمی و به ویژه جوانان منتقل می‌کند که این اقدام یک اقدام مفید محسوب می‌گردد.

او با تقدیر از همراهی کانون وکلای دادگستری استان در انتشار سلسله کتاب‌های چهل رای، چهل تجربه، افزود: همکاری کانون وکلا و دادگستری استان در سطح کشور به عنوان نمونه مطرح است و به معنای واقعی قضاوت و وکالت همانند دو بال فرشته عدالت همسو در حال پرواز و تعالی هستند.

در این مراسم که به میزبانی کانون وکلای دادگستری استان برگزار شد از جلد دوم کتاب چهل رای چهل تجربه رونمایی و همچنین از محمد حسین بهشتیان و عظیمه حیدری از قضات دادگستری کل استان که به مقام بازنشستگی نائل شده اند تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.