بابسته اخبار انتظامی امروز ۲۳اسفند ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته اخبار امروز می‌خوانیم:

توقیف ۳ محموله مرغ زنده قاچاق درفهرج

فرمانده انتظامی شهرستان فهرج از توقیف ۳ محموله مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا رفیع آبادی گفت: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، ماموران کلانتری ۱۱ و پلیس امنیت عمومی این فرماندهی هنگام گشت زنی در محور اصلی شهرستان یک دستگاه وانت و یک دستگاه کامیون را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

اوافزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده بدون مجوز حمل که به صورت غیرقانونی به سمت مرز‌های شرقی در حال انتقال بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به این که ارزش این طیور برابر اعلام نظر کارشناسان ۲ میلیارد و یکصد میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه ۴ نفر به سبب انتقال غیرمجاز طیور با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.


سارقان تجهیزات مدارس در بم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بم با اشاره به دستگیری ۳ سارق که اقدام به سرقت اموال و تجهیزات برخی مدارس این شهرستان کرده بودند برگماردن نگهبان در ایام تعطیلی مدارس تاکید کرد.

سرهنگ اکبر نجفی افزود: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از مدارس و مراکز آموزشی سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۱ طی یک سری اقدامات اطلاعاتی ۳ سارق را شناسایی و آن‌ها را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اموال و تجهیزات مدارس از جمله تعدادی کیس کامپیوتر، مانیتور، دوربین مدار بسته و شیرآلات اعتراف کرده اند، افزود: شهروندان و مسئولان ادارات و نهاد‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با نصب حفاظ و سیستم‌های امنیتی از سوء استفاده سارقان و افراد فرصت طلب جلوگیری کنند.


انهدام باند مالخران اموال مسروقه در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای با محوریت پلیس امنیت عمومی، مأموران این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی از وجود یک باند فروش اموال مسروقه در یکی از محلات شهر کرمان مطلع شدند.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی با هوشیاری مخفیگاه آن‌ها را شناسایی و سرعت عمل و رعایت حقوق شهروندی و طی عملیاتی ضربتی ۳ متهم را در محل دستگیر کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم سیم مس، پانزده عدد کوزه مسی بزرگ عتیقه، سه عدد ترانس، پنج عدد موتور برق و مقادیر دیگری کالای مسروقه کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند گفت: با اعترافات صریح متهمان در خرید اموال مسروقه، برای آنان پرونده قضائی تشکیل و برای رسیدگی به جرم خود به مرجع قضائی تحویل داده شدند.


مخفیگاه سارق ویلا‌ها چاه بود

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق ویلا و منازل مسکونی که یک چاه را به عنوان مخفیگاه انتخاب کرده بود خبر داد و گفت: با دستگیری این سارق ۲۰ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ویلا و منازل مسکونی در دهستان کوهپایه، ماموران پاسگاه ده لولو فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با انجام یک سری کاراطلاعاتی موفق شدند سرنخی از سارق و مخفیگاه او به دست آورند.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به محل شناسائی شده که یک زمین زراعی بود، اعزام شدند و با هوشیاری و جست و جوی دقیق محل موفق شدند، سارق را که درون یک چاه مخفی شده بود، دستگیر کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان افزود:متهم دستگیر شده که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با مستندات قانونی پلیس لب به اعتراف گشود و به سرقت از ۲۰ ویلا و منزل مسکونی در دهستان کوهپایه معترف شد.

سرهنگ پورامینایی در خاتمه با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی افزود: ویلا و خانه باغ‌ها به دلیل خالی از سکنه بودن در اکثر مواقع باعث ایجاد وسوسه سرقت می‌شوند که می‌طلبد شهروندان گرامی با نصب تجهیزات بازدارنده مانند دوربین‌های نظارتی، دزدگیر و همچنین استفاده از سامانه مها فرصت ارتکاب جرم را از بین ببرند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار