معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: باید برای توسعه همه جانبه خراسان رضوی نقشه راه جهت توسعه همه جانبه داشته باشیم و در هریک از موضوعات تخصصی، طرح جامعی داشته باشیم.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در سی و سومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی که با حضور  نمایندگان شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار شد نمایندگان شهرستان‌های خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و گزارش‌های خود پرداختند.

میر جعفریان معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شورا‌های شهر مظهر مردم هستند و باید بر طبق خواست مردم نیازمندی‌ها برطرف شود.

او افزود: باتوجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا‌ها انتظار داریم موضوعیت قانون مداری و پایبندی به اخلاقیات جهت رقابتی سالم و انتخاباتی سالم را مدنظر قرار دهیم.

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باید برای توسعه همه جانبه استان نقشه راه جهت توسعه همه جانبه خراسان رضوی  داشته باشیم و در هریک از موضوعات تخصصی طرح جامعی داشته باشیم تا از موازی کاری و پراکندگی پروژه‌ها بپرهیزیم  تا به تناسب منابع و بر اساس اولویت‌ها عمل کنیم.

میر جعفریان بیان کرد: در نقشه راه عمرانی پروژه‌های نیمه تمام و اولویت نیاز‌های مردم مورد بررسی قرار دهیم. اولویت‌ها را به صورت میدانی تعریف کردیم و قبل از سفرشهرستانی استاندار تیمی از شهرستان‌ها اعزام کردیم تا به صورت میدانی حضور پیدا کنند و جمع بندی نیاز‌ها انجام شود تا برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شود.

او تصریح کرد: در زمینه‌های آب، راه، بهداشت و درمان در طرح جامع به ظرفیت‌های بالایی رسیدیم از جمله ۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح تدوین شده که جهت مجوز به برنامه و بودجه کشوری داده شده است.

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و ۳۵۰ روستا هم تنش آبی داریم که در این خصوص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مجوز اخذ شده است. همچنین در زمینه بهداشت و درمان بیمارستان‌های نیمه تمام و مراکز جامع در دستور کار قرار گرفته است.

میر جعفریان اظهار کرد: طرح‌های جامع تفصیلی ۱۵ شهرستان به اتمام رسیده است بیش از ۲۵۰ پرونده اقتصادی تولیدی و طرح‌های جامع در کارگروه تعیین تکلیف شد. همچنین صنایع محور غرب مشهد در کمتر از یک ماه تعیین تکلیف شدند.

او افزود: تامین زمین برای کسب و کار روستایی و تامین زمین روستایی در طرح هادی روستایی در کارگروه تصویب شد.

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تامین نیازمندی‌های حاشیه شهر محله به محله  مسائل زیر بنایی و رو بنایی تدابیری اندیشیده شد. باید توزیع عادلانه و توازن منطقه‌ای در صنایع داشته باشیم رفع موانع استقرار مراکز تولیدی و صنوف در کارگروه هامورد اقدام قرا گرفته است.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.