کشمیری گفت: برنامه گرنت فناوری به طور آزمایشی در ۶ استان شروع شده است و ۱۲۰ گرنت مورد حمایت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با حضور وزیر علوم تحقیقات، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

مهدی کشمیری مدیرکل دفتر امور برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اقداماتی که در چند سال گذشته پیگیر آن بودیم، پررنگ شدن تعاملات کاری وزارت علوم با دانشگاه‌ها بوده است. دو سرفصل ارتباط از طریق پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها و حضور در بحث‌های محتوایی اقدامات دیگری بود که چند برنامه در این راستا مثل یارانه تجاری‌سازی و گرنت فناوری را اجرا کردیم.

او ادامه داد: برنامه گرنت فناوری به طور آزمایشی در ۶ استان شروع شده و امروز در سطح بیست استان توسعه یافته است و در دو سرفصل حمایت از رساله و پایان‌نامه اعضای هیات علمی و برنامه شکوفایی است که این برنامه نیز بعد از سال نو فراخوانش شروع می‌شود. ۱۲۰ گرنت مورد حمایت قرار گرفتند و فعال شدند که این برنامه گرنت‌ها آغاز شده است.

کشمیری ادامه داد: دسترسی دانشگاه برای مشاهده مشارکت اعضای هیات علمی در گرنت‌های فناوری نیز باز خواهد شد.

او ادامه داد: حوزه درخواست‌ها آی‌سی‌تی در بحث کلان در این گرنت‌ها مورد نظر ماست و محصولاتی مثل کشاورزی هوشمند و خودروی خودران می‌توانند سرفصل این برنامه باشند و تمام حوزه‌های علمی می‌توانند در این حوزه وارد شوند.

مدیرکل دفتر امور برنامه ریزی فناوری وزارت علوم اظهار کرد: سامانه‌ای را در حوزه فناوری وزارتخانه به نام صدف راه‌اندازی کردیم و اطلاعات مراکز فناور در این سامانه قرار می‌گیرد. از این سامانه در بحث ارزیابی مراکز رشد، تمدید مجوز‌های مراکز رشد و مسائل دانش بنیان نوع سه که شامل مراکز فناور و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری هستند، استفاده می‌شود. بر اساس این طرح این مراکز در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند به دانش بنیان نوع سه تبدیل شوند. در طرح جهش دانش بنیان به مراکز رشد دانشگاه‌ها توجه شده است.

کشمیری ادامه داد: در موضوع همکاری پارک‌های علم و فناوری استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری مستقر در دانشگاه‌ها نیز مدنظر ما قرار گرفته است. کوتاهی‌های زیادی در حوزه کاری ما نسبت به حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه‌ها شده است و تلاش داریم با اقدامات جدید این نقصان‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: گرنت فناوری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
این کمک های بلاعوض پرداخت کردنش چندان مهم نیست. مهم پیگیری نتایج کارهایی است که با این پولها که از محل بیت المال است انجام می شود. متاسفانه امکان بروز فساد در این نوع پرداخت ها وجود داره. باید این پرداخت ها و نتایج شفاف بشه. شخصا پس از سالها کار در صنعت الکترونیک کشور معتقدم جامعه دانشگاهی توان انجام پروژه های بزرگ صنعتی را ندارد و صرفا نتایج در حد مقالات و نمونه های کم ارزش بدست می آید. البته ممکن است استثنا هم وجود داشته باشد.
آخرین اخبار