مدیر کل امور عشایری استان ایلام خبر داد؛

استقرار ۵ درصدی جمعیت عشایری کشور در استان ایلام

یاسمی گفت: ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل میدهند که این جمعیت نقش پررنگی در تولید محصولات دامی در استان و کشور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛فرشاد یاسمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: ۱۱ درصد از جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل می‌دهند که شامل ۲۷۳۶ خانوار و ۶۰ هزار نفر است، این جمعیت با ۱۲ ایل و ۳۵ طایفه معادل ۵ درصد جمعیت عشایر کل کشور است.

یاسمی اضافه کرد: استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام میباشد؛ که ۶ درصد جمعیت دامی کشور را تشکیل می‌دهد.

او بیان داشت: ۶۵ درصد گوشت قرمز، ۳۵ درصد صنایع دستی، ۲۵ درصد پروتئین و لبنیات استان را عشایر ما تولید می‌کنند این جمعیت ۱۱ درصدی نقش پررنگی در استان و کشور دارند.

مدیر کل امور عشایر استان ادامه داد: این اداره کل در سال ۹۹ اقداماتی برای عشایر انجام داده است این فعالیت‌ها شامل؛ تامین آب شرب عشایر که با ۱۶ دستگاه آبرسان، هزار مترمکعب آب بین عشایر توزیع می‌شود. همچنین سیاست امور عشایر این است، شبکه پایدار آبرسانی را جایگزین آبرسانی سیار کنیم که در شهرستان‌های استان در حال اجرا می‌باشد.

یاسمی از دیگر اقدامات امور عشایر استان را مرمت راه‌های عشایری دانست و اظهار کرد: در استان ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری داریم که با اکیپ‌های مربوطه امسال دو بار مرمت و بازسازی این راه‌ها را انجام داده‌ایم.

او اعلام کرد: تامین سوخت عشایر (شامل: نفت و گاز) از دیگر اقدامات این اداره کل است، ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۷۰ تا ۸۰ هزار سیلندر گاز بین عشایر استان جهت جلوگیری از تخریب جنگل توزیع شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.