مدیرکل امور عشایر ایلام :

دو هزار خانوار عشایری در مناطق قشلاقی ایلام مستقر می‌شوند

یاسمی گفت: در فصل پاییز و زمستان حدود دو هزار خانوار از عشایری استان‌های همچوار ایلام از جمله کرمانشاه، لرستان و همدان در مناطق قشلاقی استان مستقر می‌شود.

 فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایر ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: کوچ پاییزه به دو صورت، سنتی و با ماشین آلات صورت میگیرد که امسال به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، کوچ پاییزه و تردد عشایر در استان با استفاد از ماشین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

مدیرکل امور عشایر ایلام اظهار داشت: کوچ عشایر ایلام از ابتدای آذرماه آغاز و تا نیمه‌دوم فرودین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

یاسمی ادامه داد: عشایر استان به روال سالیان گذشته دام خود را در ماه‌های سرد سال در کانون‌های گرمسیری شهرستان‌های ایلام، مهران، دهلران و آبدانان تعلیف می‌کنند.

او گفت: با توجه به فصل سرما و بارش نزولات جوی، عشایر در طول مسیر کوچ از اتراق در ارتفاع یا حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

یاسمی افزود: همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، ۷۳ جایگاه نفت و گاز به منظور تامین سوخت مورد نیاز عشایر آماده ارائه خدمات به عشایر کوچنده استان است.

به گفته ای، مدیرکل امور عشایری ایلام، کوچ پاییزه عشایر استان به سمت مناطق قشلاقی آغاز شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.