رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: نتیجه آزمایش ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در استان مثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا متاسفانه تست کرونای انگلیسی  ۳ نفر دیگر از هم استانی‌ها نیز مثبت شده و با ۲ مورد قبلی جمعا به ۵ مورد افزایش یافت.

او افزود: هم اکنون ۴ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری بوده و یکی از مبتلایان، پیگیری و بستری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: سعی خواهیم کرد تمامی عزیزانی که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد استان می‌شوند غربالگری کرده و اگر علامتدار بودند و تست آن‌ها مثبت بود بستری شوند و حتی اگر بی علامت باشند ممکن است ۵ روز در نقاهتگاه نگهداری و مراقبت شده تا دوره کمون بیماری آن‌ها سپری شود.

حبیب زاده تاکید کرد: از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان یا کشور عراق دارند یا افرادی در این دو منطقه کار می‌کنند و به استان خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان اطلاع داده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خواهشمند است تا وضعیت بدتر نشده مسئولین مربوطه سریعتر استان را به حالت قرنطینه در آورند.