آزمایش کرونای انگلیسی ۲ بیمار در اردبیل مثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متأسفانه نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی ۲ بیمار در استان اردبیل مثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با مثبت شدن دو بیمار از نظر ویروس جهش یافته انگلیسی، متأسفانه استان اردبیل در گروه استان‌های درگیر نوع جدید ویروس کرونا قرار گرفت.

او گفت: این دو بیمار در لایه اول ابتلا و انتقالی از کشور عراق بودند که توسط همکاران بهداشتی رصد و به موقع شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: توصیه ما به هم استانی‌ها این است که در ایام تعطیلات عید نوروز مهمانی شرایط را طوری مدیریت کنند تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود.

نخستین بیان کرد: انتظار ما از هم‌استانی‌ها این است که رعایت توصیه‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا جلوگیری به عمل آورند، چرا که هر گونه سهل‌انگاری به مراتب کار را سخت‌تر خواهد کرد و وضعیت را به شرایط بحرانی خواهد رساند.

او گفت: مسافرت به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، ولی به شهر‌های آبی و زرد به شرطی که مبدا هم وضعیت آبی و یا زرد را داشته باشد به شرط رعایت ۱۰۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

نخستین ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم شاهد تشدید شیوع ویروس نباشیم و بتوانیم در روز‌های عید شرایط خوبی را بگذرانیم که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

او بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا یک اولویت اساسی و حائز اهمیت است و در این زمینه درصدد هستیم اجرای این طرح را به صورت مناسب در سطح استان اجرا کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.