معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: نقش آموزش و پژوهش درباره کرونا بسیار پررنگ بوده و استمرار آموزش اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: یکی از بیماری‌های ویروسی که امروزه با آن مواجه هستیم بیماری کووید ۱۹ است که اطلاعات زیادی از آن نداریم.

او گفت: باید در خصوص این ویروس، مرتب آموزش همگانی داشته باشیم و اطلاعات پزشکان را به روز کنیم زیرا این موضوع به پژوهش‌های زیادی نیاز دارد تا دانش ما را در برابر این بیماری زیاد کند؛ بنابراین نقش آموزش و پژوهش درباره این بیماری بسیار پررنگ بوده و استمرار آموزش اهمیت زیادی دارد.

سلیمی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی در زمینه بیماری کووید ۱۹ بسیار خوب عمل کرد. یکی از نقاط قوت ما نسبت به سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در تمام دنیا این بود که خیلی زود شروع به آموزش کردیم و در اوایل بهمن به طور جدی روی مبحث آموزش برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادیم. همچنین برای روسای بیمارستان‌ها و مسئولان کمیته‌های عفونت، کلاس‌های خاص برگزار و فیلم‌های آموزشی مربوط به پیشگیری بیماری کووید ۱۹ را تهیه کردیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ احساس کردیم جامعه به سایتی مرجع نیاز دارد که اطلاعات دقیقی درباره این ویروس و بیماری کووید ۱۹ در اختیار جامعه پزشکی و عموم مردم قرار دهد بنابراین سایت corona.ir را ایجاد کردیم.

او درباره سایر کار‌هایی که این سازمان با شیوع بیماری کووید ۱۹ انجام داده است، گفت: در قدم اول فیلم‌های آموزشی برای کارمندان ارگان‌ها مانند بانک و همچنین ناشنوایان تهیه کردیم و به روزترین مقالات را در اختیار آنها قرار دادیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی ادامه داد: پس از آن آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را جمع آوری و یک سایت مرجع درست کردیم که هم پزشکان و هم سایر افراد بتوانند اطلاعات موثقی را در خصوص ویروس کرونا کسب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.