نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید به عنوان پیروان امت رسول الله اخلاق نبوی را به درون زندگی فردی و اجتماعی ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان عصر امروز در محفل انس با قرآن که به مناسبت مبعث پیامبر مکرم اسلام برگزار شد، اظهار کرد: اگر پیامبر نیامده بود ما یا در دین یهود و یا مسیحیت و ... بودیم.

او اضافه کرد: سایر ادیان الهی بد نیست، اما دین اسلام کامل است و این افتخار بزرگی برای ماست که پیرو چنین دینی و امت پیامبر خاتم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گریزی به سلوک و منش پیامبر مکرم اسلام زد و خاطرنشان کرد: اینکه ما فقط پیامبر را دوست داریم خوب است، اما اگر در کنار این دوست داشتن روش و منش و سیره و سلوک پیامبر را داشته باشیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: در این زمینه روایتی وجود دارد که با دقت در آن سطح خود را در رفتار به سیره و سلوک پیامبر مکرم اسلام ارزیابی کنیم.

او با بیان اینکه ما باید با توجه به رفتار پیامبر مکرم اسلام رفتار خود را تنظیم کنیم، افزود: آنچه پیامبر انجام نمی‌دهد را نباید انجام دهیم و به آنچه انجام می‌دادند مبادرت ورزیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سیره پیامبر از منظر امام حسین (ع) گفت: پیامبر اسلام همیشه لبخند به لب داشت و اخلاق بد و کج خلقی در وجودشان وجود نداشت.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: براساس این روایت پیامبر خلق آسانی داشت و به راحتی با دیگران نشست و برخواست می‌کرد و انسان بسیار نرمی بودند.

او افزود: وقتی کسی به پیامبر (ص) برخورد می‌کرد به واسطه مهربانی و خلق خوب پیامبر احساس آرامش می‌کرد و همین موضوع موجب جذب دیگران می‌شد.

او خاطرنشان کرد: خوش‌خلق بودن در محیط خانه و خانواده و اجتماع از ویژگی‌های پیامبر مهربانی است که ما باید این سیره و روش را الگوی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: باید به عنوان پیروان امت رسول‌الله اخلاق نبوی را به درون زندگی فردی و اجتماعی ببریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: اگر می‌خواهیم پیرو پیامبر باشیم باید سعی کنیم به اخلاق نبوی عامل باشیم.

او افزود: پیامبر ما عیب‌جو و بداخلاق نبود همواره با مهربانی و باگذشت با دیگران رفتار می‌کرد این سیره پیامبر ماست اینکه تا چه میزان توانسته ایم از این منش الگوبرداری کنیم نشان از علاقه و ارادت ما به پیامبر است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: هیچ کس در محضر پیامبر مایوس و ناامید نمی‌شد و همین موجب شد دین اسلام را در اوج جاهلیت پایه‌گذاری و گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مخاطب پیامبر مکرم اسلام مشرکین بودند و با خلق و رفتار حسنه آن‌ها را به دین اسلام وارد کرد، اما الان برخی‌ها مسلمانان دیگر را تکفیر می‌کنند و اقدام به ریختن خون آنان می‌کنند.

او اضافه کرد: باید سعی کنیم با الگوگیری از رفتار و منش پیامبر دیگران را جذب کنیم و اتحاد و انسجام را در جهان اسلام تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.