اولین عمل موفقیت آمیز پیوند صورت

یک بازمانده خشونت خانگی پس از آنکه در معرض حمله با اسید قرار گرفت به اولین نفر در جهان تبدیل شد که پیوند کامل صورت روی او انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبری ۲۴، در سال ۲۰۰۷، کارمن کارلتون پرستار آمریکایی، پس از آنکه معشوق سابقش با چوب بیس بال به او ضربه زد و صورتش را با اسید سوزاند، دچار جراحات وحشتناک و سوختگی از ناحیه صورت شد.

اسیدی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفت باعث تغییر شکل گسترده صورت کارمن و از بین رفتن بینائی یکی از چشم‌های وی شد.

کارمن که در ورمونت آمریکا زندگی می‌کند، گفت: اولین پیوند صورت خود را در سال ۲۰۱۳ انجام داده است، اما بدن وی هفت سال پس از عمل جراحی، نتوانست با صورت جدید سازگار شود.

پس از اینکه او بیش از ۷۰ عمل جراحی ترمیمی انجام داد، پزشکان به کارمن پوند صورت دوم را پیشنهاد کردند. در واقع، یک تیم ۴۰ نفره از پزشکان عملی را انجام دادند که نزدیک به ۲۰ ساعت در بیمارستان بریگام در بوستون به طول انجامید.

بوهدان بوماهش جراح پلاستیک که بیش از ۱۰ سال کارمن را درمان کرده است، نگران بود که بدن او چهره جدید را رد کند.

بوماهش در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی آمریکایی گفت: «این یک عمل پیچیده است. فکر می‌کنم بار دوم از جهاتی کمی بدتر باشد، زیرا دوباره با بسیاری از ناشناخته‌ها روبرو هستیم.»

او افزود: «فوق العاده خوش شانس بودیم که اهداکننده‌ای پیدا کردیم که شباهت‌های زیادی با بدن کارمن دارد.»

اهدا کننده مادر کیسی هرینگتون-لابری بود که یک سال بعد، پس از مدت‌ها مبارزه با اعتیاد بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل درگذشت.

کارمن از خانواده کیسی برای بزرگترین هدیه‌ای که می‌توانند در زندگی خود دریافت کنند تشکر کرد و گفت که او از چهره جدید خود بسیار خوشحال است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: عمل جراحی ، اسید پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار