نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اسلام اجازه جنگ نمی‌دهد و نمی‌خواهد خشونت در منطقه رواج داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه امروز همدان با بیان اینکه امروز ما به برکت پیامبر گرامی اسلام در راه الهی قرار داریم اظهار داشت: بشر برای قرار گرفتن در راه صحیح باید به تعالیم پیامبران توجه کند و این نعمت برای ما است که محبت اهل بیت (ع) را خداوند در دل ما قرار داده است.

او با تأکید بر لزوم توجه به وحدت در جامعه، محور اول وحدت را نفی غیر از خدا دانست و بیان کرد: در گام اول باید شرک را نفی کنیم و فردی را شریک خداوند قرار ندهیم، محور بعدی وحدت در این است که یکدیگر را استثمار و استعمار نکنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نباید برخی در عالم ریاست و ارباب‌گری کنند ادامه داد: هر سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام باید بر محور وحدت حرکت کنند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه بیگانگان به دنباله سکولاریزه شدن خاورمیانه هستند افزود: افرادی که به بهانه صلح می‌آیند و سکولاریزه شدن را دنبال می‌کنند، اشتباه می‌کنند و می‌خواهند القا کنند که اسلام سیاسی آرامش را بر هم زده، در صورتی که این تفکر اشتباه است و هرگز اسلام به دنبال جنگ نبوده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام با قبایل یهودی صلح کردند و عهدنامه نوشتند و زمانی که آن‌ها عهد را شکستند، اخراجشان کردند، تأکید کرد: اسلام اجازه جنگ نمی‌دهد و نمی‌خواهد خشونت در منطقه رواج داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن شب عید، ابراز داشت: مسؤولان برنامه‌های خوبی برای بازار شب عید ارائه کرده‌اند، در ایام عید نوروز مسؤولان نظارت کنند که مردم مشکلاتی نداشته باشد و اگر تصمیم‌هایی که گرفتند را اجرا کنند، قطعا چالش‌های کمتری پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.