امام جمعه موقت همدان گفت: محبت به امام علی علیه السلام نشانه ایمان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ; حجت الاسلام "حسن طاهری" امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان خاطر نشان کرد: یکی از عرفا در شرح نهج البلاغه عنوان کرده که  امیر المومنین  در فرازی از این کتاب فرمودند کسانی که در محبت به بنده دچار افراط شده و من را خدا بدانند، جهنمی هستند.

او گفت: طبق روایات حب اهل بیت به ویژه امام علی علیه السلام نشانه ایمان است که باید حب امیرمومنان را قدر بدانیم.

 امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: همچنین در این کتاب بیان شده که عده‌ای شخصیت امیرالمومنین (ع) را حتی از معاویه هم پایین‌تر می‌آورند که این‌ها هم به جهنم می‌روند.

طاهری ادامه داد: محبت به اهل بیت بسیار توصیه شده، اما درباره امام علی (ع) روایات خاص و ویژه‌ای وجود دارد که در یکی از روایات عنوان شده «هر کس علی را دوست داشته باشد خدای علی را دوست دارد و هرکس با علی دشمنی کند شامل غضب خدا می‌شود».

او  اظهار کرد: «ابن ملجم» سه بار خطاب به امیرالمومنین قسم خورد که حب ایشان را در دل دارد، اما امام علی (ع) در هر سه نوبت به او گفت که دروغ می‌گویی و به یارانش گفت که این فرد قاتل من است.

 امام جمعه موقت همدان ادامه داد: امام علی پیش از شهادت قاتل خود را می‌شناخت و با وجود اینکه یارانش از او برای به هلاکت رساندن ابن ملجم اجازه خواستند او با بیان اینکه این تقدیر الهی است، این اجازه را نداد.

طاهری با بیان اینکه عشق و ارادت به علی (ع) نعمت بالایی است که نصیب هرکسی نمی‌شود اظهار داشت: این امام در کعبه متولد و در محراب مسجد به شهادت رسید.

 امام جمعه موقت همدان خاطر نشان کرد: در دوره‌ای یک عده از دوستان اهل بیت از بیان فضائل علی (ع) هراس داشتند حتی پیامبر (ص) نیز نمی‌توانست فضائل ایشان را بگوید و برخی از انتخاب نام علی برای فرزندان نیز نگران بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.