همزمان با روز ۲۷ رجب و مبعث نبی اکرم (ص) سایت کامپیوتر امام جعفرصادق (ع) آموزشگاه شهید سید فرهاد متولی در شهر نوش‌آباد به همت خیر مدرسه یار در آیینی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نفرات محدود راه‌اندازی شد.

مدیر مدرسه شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد، در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:خیر جوان مدرسه‌یاری که نمی‌خواهد نامش عنوان شود و حتی در آیین افتتاح هم شرکت نکرد تا دیده نشود ۱۰ عدد رایانه به ارزش ۱۲۰میلیون تومان خریداری و به سایت کامپیوتر امام جعفرصادق علیه السلام این مدرسه اعطا کرد.

علی مکاریان با تاکید بر اینکه شرط خیر اینست که تمامی دانش‌آموزان مدارس نوش‌آباد در راستای پیشرفت علمی به صورت رایگان از خدمات سایت رایانه مدرسه شهید متولی بهره‌مند شوند گفت: بقیه امکانات سایت از جمله میز رایانه، صندلی،کابل‌کشی شبکه و دستگاه شبکه نیز با ارزش ۲۰ میلیون تومان با کمک‌های مردمی و خانواده‌های دانش‌آموزان مدرسه تهیه شده‌است.

او علاقه زیاد این خیر جوان مدرسه‌یار برای رشد علمی دانش‌آموزان نوش‌آبادی را تاکید کرد و گفت: وی اعلام کرد چنانچه آموزشگاه شهید متولی در مدیریت برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره برای تمامی دانش‌آموزان شهرش پیشگام شود هزینه‌های آنرا پرداخت خواهدکرد که اجرای این کار برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی شد.

۶۰ درصد کمک‌های مدرسه از طرف خیرین است
مکاریان تصریح کرد: در ۶ سال مدت زمان مدیریت این مدیر دلسوز و زحمتکش بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به مدرسه پر خیر و برکت شهید متولی اعطا شده که نزدیک به ۶۰ درصد آن به همت خیرین و ۴۰ درصد آن نیز از سوی اولیای دانش‌آموزان تامین شده‌است.

اهدای دستگاه دیتا پرژکتور در آیین پربرکت افتتاح سایت
به گفته او یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز پس از شنیدن گزارش عملکرد مدرسه از میزان کمک‌های خیرین در آیین افتتاح سایت کامپیوتر خرید یک دستگاه دیتا پرژکتور را به ارزش۱۲میلیون تومان اعلام کرد.

مدیر مدرسه شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد، در پایان با تاکید بر اینکه نام پر برکت دانشجوی تربیت معلم شهید سید فرهاد متولی همواره آثار و برکات فراوانی برای این مدرسه دارد گفت: از آنجا که شهید سید فرهاد متولی معلم جوان، استاد جلسه قرائت قرآن محله و فرزند موذن زنده‌یاد و خیر مدرسه‌ساز مرحوم حاج سید دخیل متولی از خانواده‌های اصیل و سادات جلیل القدر، معتمد و محبوب مردم این منطقه بوده‌است همواره خانواده دانش‌آموزان برای ثبت‌نام فرزندانشان در این مدرسه و خیرین نیز برای کمک به آن از یکدیگر سبقت می‌گیرند، چون به این شهید والامقام و کمک‌های معنویش ارادت، اعتقاد و علاقه خاصی دارند.

آیین افتتاح سایت رایانه مدرسه شهید سید فرهاد متولی ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تعداد نفرات محدود با حضور معاونان پشتیبانی و آموزشی، کارشناس فناوری اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل و کارشناس متوسطه اول و از منتخبین انجمن اولیا و مربیان برگزار شد.

مدرسه شهید سید فرهاد متولی که همواره صاحب نام و موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی دانش آموزان آن در مسابقات استانی و شهرستانی احکام، تفسیر، شعر، تواشیح، فوتبال، وبلاگ نویسی، نقالی، طراحی با ذغال و عروسک گردانی از سال تحصیلی ۹۸_۹۷ تا کنون بوده‌است در تمام مناسبت‌ها و مواقع ضروری نیز به کمک مردم می‌آید و از ظرفیت آن برای کمک‌های نوع دوستانه از جمله رزمایش مومنانه مدرسه شهید متولی نوش آباد با راه اندازی کارگاه دوخت ماسک با حضور نیرو‌های بسیج مردمی استفاده می‌شود.

مدرسه خیرساز شهید سید فرهاد متولی ۱۶۶ دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه (هفتم، هشم و نهم) و ۲۰ معلم دارد.

شهید سید فرهاد متولی نوش‌آبادی در سال ۱۳۴۲ در بیت محقری در جوار مسجد قائمیه نوش آباد چشم به جهان گشود وی اولین فرزند خانواده بود.
او عاشقی بود که سر از پا نمی‌شناخت و سرانجام دانشگاه و تحصیل را راه کرد و به قول خودش دانشگاه امام حسین و واحد شهادت را برگزید و جانش را در راه عشقش و دفاع از دین و وطنش فدا کرد.

شهید سید فرهاد متولی دانشجوی تربیت معلم این فرزند ۱۹ ساله افتخار آفرین وطن در ۲۳ اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس شاهد مقصود را در آغوش کشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید و پیکر گلگونش پس از ۲۷ ماه چشم انتظاری خانواده در شلمچه پیدا شد و در روز عید فطر سال ۶۳ در میان انبوه مردم عزادار و شهید پرور شهر نوش‌آباد تشییع و در گلزار شهدا در کنار سایر هم‌رزمان شهیدش و در جوار بارگاه امامزاده محمد بن زید بن حسن بن علی (ع) شهر نوش آباد به خاک سپره شد.

در بخش‌هایی از وصیت نامه این شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی آمده است: اینجانب که در طول عمرم خدمتی به اسلام و مسلمین نکردم امیدوارم که مرگم سرآغاز خدمتی جاویدان به اسلام باشد و از خداوند می‌خواهم که مرگم را مرگ سرخ قرار دهد تا به این وسیله به سه هدف رسیده باشم: اول لقاءالله، دوم اثبات خواری و زبونی خصم و منطق قرآنی که همان نهراسیدن از مرگ سرخ است، سوم یاری اسلام به حد اعلا و پاسخ به صدای غربت اسلام و صدای حسین به همین سبب اولین بار در روز عاشورا حرکت کردم.

پدر عزیزم ما یک عمر اذان گفتیم این بار می‌خواهم نه یک بار بلکه صد بار فدای ماندن این اذان شوم و به ستمکاران بگویم ما می‌میریم، اما الله اکبر و لا اله الا الله باید زنده بماند، پدر عزیزم سید بمیرد ولی الله اکبر در جهان طنین بیفکند، فرزند تو به خون غلطد چه عیبی دارد تا پدران از حسین سرور آزادگان درس مکتب‌داری و دینداری بیاموزند و حداقل یک فرزند خود را فدای اسلام کنند.

پدر جان و مادر و برداران و خواهران عزیزم بدانید که ما فرزند علی (ع) هستیم که فرمود راضی هستم هزارن شمشیر بر بدنم فرود آید، ولی به مرگ طبیعی در بستر نمیرم پس مرگ سرخ برای ما سعادت است و شما افتخار کنید که چنین تحولی شده که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که جوانانش مرگ سرخ را در آغوش می‌کشند.

پیامی که به امت قهرمان دارم این است که اگر می‌خواهید آسیبی به مملکت وارد نشود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا خدا پشتیبان شما باشد و در روز قیامت دنبال امام حسین (ع) باشید.
از برادرانم می‌خواهم که با بسیج و سپاه همکاری کنند که با ارتش امام زمان (عج) همکاری کرده اند.

سایت کامپیوتر خیریار مدرسه شهید متولی در نوش‌آباد راه‌اندازی شد

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار