در جلسه کارگروه ملی سازگاری باکم آبی که به صورت دورسخنی و با حضور وزرای نیرو، کشور، جهادکشاورزی و صمت برگزار شد، برنامه سازگاری باکم آبی سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،در جلسه کارگروه ملی سازگاری باکم آبی که به صورت دورسخنی و با حضور وزرای نیرو، کشور، جهادکشاورزی و صمت برگزار شد، برنامه سازگاری باکم آبی سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.

 این برنامه با هدف به تعادل رسیدن آبخوان‌های این استان و برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب کشاورزی، شرب و فضای سبز به تصویب رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان در این نشست دورسخنی گفت: سیستان و بلوچستان در منابع آبی با چالش‌های بزرگی همچون وقوع خشکسالی‌ها چنددهه و تغییر اقلیم، وابستگی بخش آب شرب وکشاورزی شمال استان به جریان آب هیرمند روبروست که نیاز است برنامه‌ای ویژه برای کم آبی این استان طراحی شود.

محمد دلمرادی اظهار داشت: محور‌های اصلی برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان شامل: برنامه کاهش سی درصدی مصارف شهرداری ومدیریت پساب، مدیریت مصرف دربخش کشاورزی و ارتقاء خدمات زیست محیطی درسطح حوزه‌های آبریز وتالاب هامون است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار