رئیس مرکز بهداشت شرق کرج گفت: رستوران‌ها به عنوان مکان‌های عمومی می‌توانند محلی برای انتشار ویروس کرونا یا سایر آلودگی هاباشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رستوران‌ها به دلیل سرپوشیده بودن شانس انتقال بیماری را افزایش می‌دهند که در این خصوص لازم است که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و نحوه نشستن در رستوران‌ها نباید روبروی یکدیگر باشد.

ضروری است که در رستوران‌ها از اقلام یک بار مصرف استفاده شود، چون افراد موقع تناول غذا ماسک ندارند و افراد دارای علائم از حضور در این اماکن خودداری و زمان کوتاه‌تری را در رستوران سپری کنند.

سعیدی کیا، رئیس مرکز بهداشت شرق کرج در این باره به خبر نگار ما گفت: با توجه به شیوع ویروس انگلیسی کرونا، واحد‌های صنفی که  دستوز العمل های بهداشتی رارعایت نکنند پلمب می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شرق کرج با بیان این که برای پیشگیری از موج چهارم کرونا، وضعیت بهداشتی رستوران‌ها مورد بررسی و نظارت قرار گرفت افزود:  ۴۱ کارشناس بهداشت محیط در قالب ۱۵ گروه بررسی‌های لازم را انجام دادند و در این اقدام  سه واحد متخلف پلمب شدند.

سعیدی کیا  افزود: در حوزه بهداشت محیط نظارت کامل حتی قبل از کرونا نیز وجود داشته و طبیعتاً این مراقبت‌ها در این ایام افزایش بیشتری خواهد داشت و بازدید‌ها با تعداد بیشتری انجام می‌شود.

او گفت: واحد‌های که اقدام به عرضه قلیان داشتند و دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت شرق کرج افزود: غذای‌های پخته شده در رستوان‌ها به هیچ عنوان نباید فریزر شوند، چون این امر باعث می‌شود سلامت شهروندان به خطر بی افتد.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.